آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه کباب ترکی در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه کباب ترکی

کباب ترکی یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاهای ترکیه است که به نام های مختلفی شناخته می شود، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کباب ترکی بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای 4 نفر
سینه مرغ 800 گرم
یک پیاز 2 عدد
سیر 6 عدد قرص
فلفل های رنگی فلفل دلمه ای 1 و نیم
قارچ 200 گرم
روغن زیتون ¼ فنجان
پودر آویشن 1 قاشق غذاخوری
پودر زنجبیل 1 قاشق چایخوری
کره 25 گرم
نمک و فلفل سیاه کافی
مواد لازم برای تزیین کباب ترکی.
پیاز قرمز بزرگ 1 قطعه
جعفری 100 گرم
آبلیموی تازه 1 قاشق غذاخوری
نمک کافی

طرز تهیه کباب ترکی

مرحله اول

آماده کردن کباب ترکی خوشمزه در ابتدای کار سینه مرغ را در فریزر قرار می دهیم سپس می گذاریم تا نیمه یخ بزند. در مرحله بعد پوست پیاز را جدا می کنیم و سپس آن را می شوییم و به ورقه های نازک برش می دهیم.

مرحله دوم

حالا سیر را پوست گرفته و به صورت حلقه های ریز خرد می کنیم. در مرحله بعد فلفل دلمه ای رنگی را می شوییم و دانه ها را جدا می کنیم و سپس به صورت نوارهای نازک برش می دهیم. بعد قارچ ها را می شوییم.

سطح سوم

در این مرحله قارچ را خلال می کنیم سپس سینه مرغ را از یخچال خارج می کنیم و به صورت ورقه های نازک برش می دهیم. سپس سینه مرغ را به همراه پیاز و سیر در ظرف مناسبی بریزید.

مرحله چهارم

حالا روغن زیتون، نمک، فلفل سیاه، پودر زنجبیل و پودر آویشن را به سینه مرغ اضافه کنید و خوب هم بزنید تا گوشت مرغ به خورد ادویه ها برود. سپس روی کاسه حاوی مخلوط سینه مرغ را با سلفون بپوشانید.

مرحله پنجم

در این مرحله گوشت مرغ را به مدت 2 ساعت در یخچال استراحت می دهیم تا طعم بگیرد. بعد از این مدت سینه مرغ مزه دار شده را از یخچال خارج کرده و قالب مناسبی را انتخاب می کنیم.

مرحله ششم

حالا تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کره را اضافه می کنیم سپس اجازه می دهیم کره آب شود. سپس مخلوط سینه مرغ چاشنی شده را در تابه بریزید و تفت دهید تا رنگ گوشت مرغ تغییر کند.

مرحله هفتم

در این مرحله می گذاریم سینه مرغ کاملا پخته و سرخ شود. سپس قارچ و فلفل خرد شده را به مخلوط سینه مرغ اضافه کنید و حرارت را زیاد کنید و تفت دهید تا سبزیجات دیگر آبکی نشوند.

مرحله هشتم

حالا تفت دادن را ادامه می دهیم تا سبزیجات کاملا سرخ شوند. در مرحله بعد برای تزیین کباب ترکی ابتدا پیاز قرمز را پوست گرفته و بشویید سپس آن را به صورت ورقه های نازک برش دهید و در ظرف مناسبی بریزید.

مرحله نهم

در این مرحله جعفری را می شوییم سپس در آبکش می گذاریم و می گذاریم آب اضافی آن کشیده شود. بعد جعفری را روی تخته گوشت می چینیم سپس آن را ریز خرد می کنیم و به پیاز اضافه می کنیم.

مرحله دهم

در آخر نمک و آبلیموی تازه را به پیاز و جعفری اضافه می کنیم سپس مخلوط می کنیم تا مواد یکدست و یکدست شوند. سپس کباب ترکی را با پیاز و جعفری روی نان باگت گذاشته و سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا