آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه چیز کیک انار در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه چیزکیک انار

چیزکیک انار یکی از دسرهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که معمولا برای شب یلدا درست می شود، آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه چیزکیک انار بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای کیک انار.
کوکی طبیعی یا کاکائویی 170 گرم
کره 70 گرم
مواد لایه پنیر
پنیر خامه ای 250 گرم
کرم رنگ 100 گرم
زرده 2 عدد
پودر ژلاتین 1 قاشق غذاخوری
قند 100 گرم
وانیل ¼ قاشق چای خوری
اب ¼ فنجان
رویه های کیک
پودر ژلاتین انار 1 بسته
دانه های انار کافی
آب جوش 1 و نیم لیوان

طرز تهیه چیزکیک انار

مرحله اول

برای تهیه چیزکیک انار خوشمزه ابتدا کلوچه را به قطعات کوچک تقسیم می کنیم سپس در مخلوط کن می ریزیم و کمی چرخ می کنیم تا کیک پودر شود. سپس کره را در ظرف مناسبی بریزید.

مرحله دوم

در این مرحله کره را روی بخار آب در کتری حرارت می دهیم تا ذوب شود، سپس آن را به کوکی های خرد شده اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم تا کوکی ها پوره شوند. در مرحله بعد، یک الگوی کمربند مناسب را انتخاب می کنیم.

سطح سوم

حالا کف قالب را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس کلوچه های خرد شده را داخل قالب می ریزیم، ابتدا شیرینی را به کمک کفگیر پهن می کنیم، سپس کمی فشار می دهیم تا یکدست شود.

مرحله چهارم

در این مرحله به کمک یک لیوان با انتهای صاف، کوکی را فشار دهید تا یکدست شود. در مرحله بعد قالب را به مدت 20 دقیقه در یخچال قرار می دهیم و بعد از این مدت قالب را در یخچال قرار می دهیم.

مرحله پنجم

حالا بگذارید 1 ساعت در یخچال بماند. سپس ژلاتین را با کمی آب گرم مخلوط کرده و روی حرارت بخار کتری قرار دهید و هم بزنید تا ذرات ژلاتین حل شود.

مرحله ششم

در این مرحله یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم سپس زرده را از سفیده جدا می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم سپس شکر و وانیل را به تخم مرغ اضافه می کنیم و با همزن برقی هم می زنیم.

مرحله هفتم

حالا زرده را به مدت 3 تا 4 دقیقه با همزن برقی با دور تند هم میزنیم تا کرمی و کشدار شود سپس ژلاتین را به مخلوط زرده اضافه میکنیم و دوباره با همزن برقی با دور تند هم میزنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله مخلوط زرده را به مدت 5 دقیقه روی حرارت کتری قرار می دهیم تا دم بکشد سپس به هم زدن ادامه می دهیم تا زرده بپزد و بعد از این مدت مخلوط تخم مرغ را از روی حرارت برمی داریم.

مرحله نهم

حالا اجازه دهید مخلوط زرده تخم مرغ کاملا خنک شود. بعد یک کاسه جداگانه انتخاب می کنیم و پنیر خامه ای را اضافه می کنیم و با همزن برقی هم می زنیم تا بافت پنیر باز شود.

مرحله دهم

در این مرحله خامه صبحانه را به پنیر خامه ای اضافه می کنیم و دوباره با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا مواد یکدست و یکدست شوند سپس مخلوط زرده تخم مرغ خنک شده را به مخلوط پنیر خامه ای اضافه می کنیم.

مرحله یازدهم

حالا دوباره مخلوط پنیر خامه ای را با همزن برقی هم می زنیم تا یکدست و یکدست شود. در مرحله بعد قالب را از یخچال بیرون می آوریم سپس مخلوط پنیر خامه ای را روی لایه کوکی پخش می کنیم.

مرحله دوازدهم

در این مرحله چند بار به آرامی قالب را روی سطح کار می‌کوبیم تا هوای اضافی و حباب‌های بین مواد گرفته شود، سپس قالب را دوباره به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار می‌دهیم تا لایه میانی کمی خود را بگیرد.

مرحله سیزدهم

حالا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم سپس پودر ژلاتین را با آب جوش مخلوط می کنیم و مدام هم می زنیم تا ذرات ژلاتین کاملا حل شود. بعد انار را در ظرفی جداگانه می ریزیم و در لایه وسط قرار می دهیم.

مرحله چهاردهم

در این مرحله ژلاتین انار را که به دمای محیط رسیده به آرامی روی دانه های انار می ریزیم سپس به مدت ۴ تا ۵ ساعت در یخچال قرار می دهیم. بعد از این مدت چیزکیک را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله پانزدهم

در آخر قالب را به آرامی باز می کنیم و چیزکیک را از قالب خارج می کنیم سپس در ظرف مورد نظر می گذاریم. در آخر کیک را طوری برش زدیم که انگار برش های پیتزا بود و به عنوان دسر مهمانی سرو کردیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا