آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه چیز کیک خرمالو در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه کیک خرمالو

چیزکیک خرمالو یکی از دسرهای بین المللی خوشمزه و بسیار پرطرفدار است که با دستور پخت های مختلفی می توان آن را تهیه کرد. برای آموزش کامل گام به گام طرز تهیه چیزکیک خرمالو به ادامه مطلب بروید. روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای کیک خرمالو
پنیر خامه ای 400 گرم
کرم رنگ 200 گرم
قند 100 گرم
وانیل 2 قاشق چایخوری
شیرینی پتی پور بسته 1 و نیم
کره 150 گرم
پوره خرمالو 1 لیوان
خاکی 2 عدد
پودر ژلاتین 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک خرمالو

مرحله اول

برای تهیه کیک خرمالوی خوشمزه، کره را 30 دقیقه قبل از شروع کار از یخچال خارج کرده و در آشپزخانه قرار دهید تا به دمای محیط برسد. سپس کوکی های پتی پور را در غذاساز بریزید و مخلوط کنید.

مرحله دوم

حالا که بیسکویت کاملا پودر شد کره را روی حرارت کتری بخارپز می گذاریم و می پزیم. بعد کره ذوب شده را داخل کوکی ها بریزید و خوب مخلوط کنید سپس قالب روبانی انتخاب کنید.

سطح سوم

در این مرحله کف قالب را با کاغذ روغنی بپوشانید سپس مخلوط بیسکویت و کره را داخل قالب بریزید و با کفگیر پهن کنید. در نظر داشته باشید که این قسمت برای جدا شدن چیزکیک از قالب بسیار مهم است.

مرحله چهارم

حالا کوکی را با پشت لیوان فشار دهید تا فشرده و یکدست شود سپس آن را به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید. بعد 2 ظرف مناسب انتخاب می کنیم و سپس پودر ژلاتین را به 2 قسمت تقسیم می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله هر قسمت از پودر ژلاتین را با 1 قاشق غذاخوری آب جوش مخلوط می کنیم سپس روی حرارت کتری قرار می دهیم تا دم بکشد تا بجوشد. بعد یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم و پنیر خامه ای را اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا خامه صبحانه را به همراه شکر و وانیل به پنیر خامه ای اضافه می کنیم سپس با همزن برقی پر سرعت هم می زنیم تا بافت پنیر باز شود و مواد یکدست و یکدست شوند. حالا پودر ژلاتین را اضافه کنید.

مرحله هفتم

در این مرحله دوباره مخلوط پنیر خامه ای را با همزن برقی می زنیم تا یکدست شود. بعد خرمالو را می شوییم و پوست آن را جدا می کنیم و حلقه حلقه می کنیم و قالب را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله هشتم

حالا برش های خرمالو را دور قالب می چینیم سپس مخلوط پنیر خامه ای را روی کلوچه ها می ریزیم و با کفگیر صاف می کنیم و به مدت 30 دقیقه تا 1 ساعت در یخچال قرار می دهیم.

مرحله نهم

در این مرحله پوره خرمالو را درست می کنیم. برای این کار خرمالو را می شوییم سپس پوست آن را جدا می کنیم و تفاله خرمالو را در غذاساز یا مخلوط کن قرار می دهیم سپس مخلوط می کنیم و هم می زنیم تا پوره به دست آید.

مرحله دهم

حالا بعد از 1 ساعت قالب را از یخچال خارج می کنیم سپس بقیه پودر ژلاتین را به پوره خرمالو اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم سپس داخل قالب می ریزیم و قالب را چند بار روی سطح کار می زنیم.

مرحله یازدهم

در آخر قالب را دوباره در یخچال قرار می دهیم سپس به مدت 4 ساعت در یخچال استراحت می دهیم. بعد از این مدت قالب را از یخچال خارج می کنیم سپس چیزکیک را در بشقاب مورد نظر سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا