آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه ویفر در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه کوکی ها

ویفر یکی از انواع کوکی های بین المللی ساده و خوشمزه است که با طعم های مختلف درست می شود، آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کوکی ها بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد ویفر
نان میکادو 2 عدد
آرد قنادی 1 فنجان
روغن مایع ½ فنجان
کره 1 قاشق غذاخوری
وانیل 1 قاشق چایخوری
اسانس میوه (اختیاری) چند قطره
شکر پودر شده ⅔ فنجان
مواد تشکیل دهنده آب نبات
کرم رنگ 100 گرم
کره 40 گرم
قند ⅔ فنجان
عسل ¼ فنجان
نمک نوک یک قاشق چای خوری
وانیل نوک یک قاشق چای خوری
اسانس کارامل (اختیاری) چند قطره

طرز تهیه کوکی ها

مرحله اول

برای تهیه ویفرهای خوشمزه ابتدا آرد پخت را دو بار در ظرفی جداگانه الک کرده سپس ماهیتابه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس آرد شیرینی پزی را دوباره در صافی بریزید و سپس آن را در قالب الک کنید.

مرحله دوم

در این مرحله آرد شیرینی را تفت می دهیم تا کمی تغییر رنگ دهد. در مرحله بعد روغن مایع را اضافه می کنیم سپس خوب هم می زنیم تا مواد مخلوط و یکدست شود. سپس در ظرفی جداگانه پودر قند و وانیل را دو بار الک کنید.

سطح سوم

حالا مخلوط پودر قند را دوباره داخل صافی بریزید سپس مواد را داخل تابه الک کنید و خوب هم بزنید تا مواد یکدست شود. اگر مخلوط آرد سفت بود کمی روغن اضافه کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله اسانس کارامل را به مخلوط آرد اضافه می کنیم سپس از روی حرارت برداشته و می گذاریم خنک شود. در همین حین کارامل را آماده کنید. ابتدا یک ماهیتابه مناسب را روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم و می گذاریم داغ شود.

مرحله پنجم

در این مرحله شکر را به ماهیتابه اضافه می کنیم و مدام هم می زنیم و اجازه می دهیم همه دانه های شکر آب شده و کاراملی شوند. در مرحله بعد عسل و نمک را به شکر آب شده اضافه می کنیم سپس مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شود.

مرحله ششم

حالا حرارت را خاموش می کنیم سپس کره را به تابه اضافه می کنیم سپس به شدت هم می زنیم تا مواد مخلوط و یکدست شوند. سپس بلافاصله بعد از کره خامه را به مواد اضافه کرده و دوباره هم بزنید تا یکدست و یکدست شود.

مرحله هفتم

در این مرحله یک لایه نان میکادو را روی سطح کار قرار می دهیم سپس مخلوط آرد را روی نان میکادو می ریزیم سپس آن را روی تمام سطح پخش می کنیم. بعد یک لایه نان میکادو می گذاریم و سس کارامل را اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

حالا به همین ترتیب لایه هایی از مخلوط آرد و سس کارامل را روی نان میکادو می ریزیم و پهن می کنیم سپس لایه آخر نان را می گذاریم. یک پارچه تمیز روی ویفر می گذاریم سپس یک جسم سنگین روی آن می گذاریم تا لایه ها به هم بچسبند.

مرحله نهم

روزیانو ویفر را به مدت 3 تا 4 ساعت در یخچال استراحت می دهیم. در مرحله بعد ویفر را از یخچال خارج می کنیم سپس قسمت های اضافی ویفر را جدا کرده و به شکل دلخواه برش می دهیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا