آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه نان صبحانه بازاری در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه نان صبحانه بازاری

نان صبحانه یکی از پرمصرف ترین و لذیذترین نان های بین المللی است که با دستور پخت های مختلف می توان آن را درست کرد، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه نان صبحانه بازاری بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای نان صبحانه
آرد سفید 5 تا 6 لیوان
شیر داغ 1 لیوان
مخمر فوری 1 قاشق غذاخوری
قند 1 لیوان شراب قرمز
تخم مرغ 3 تکه
روغن ½ فنجان سر
آب گرم ½ فنجان
نمک 1 قاشق چایخوری
کنجد 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه نان صبحانه بازاری

مرحله اول

آماده کردن نان صبحانه خوشمزه ابتدا مایه فوری را با شکر و آب گرم در ظرف مناسبی ترکیب می کنیم سپس روی ظرف را می پوشانیم و چند دقیقه استراحت می دهیم تا مایه مایه شکل بگیرد.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ را در یک کاسه بزرگ بریزید و سپس با همزن دستی هم بزنید تا یکدست شود. بعد شیر گرم را به همراه بقیه شکر و روغن و مایه خمیر به کاسه اضافه می کنیم.

سطح سوم

حالا مواد رو خوب هم میزنیم تا یکدست بشه. در مرحله بعد آرد و نمک را با هم مخلوط می کنیم سپس مواد را در ظرف الک می کنیم و با لیسک مواد را هم می زنیم تا خمیر نرم و یکدستی به دست بیاید.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید که آرد را فقط تا جایی اضافه می کنیم که خمیر به دست نچسبد. وقتی خمیر دیگر به دستتان نچسبید، آرد را قطع می کنیم، سپس ظرف مناسبی را با روغن خوب چرب می کنیم.

مرحله پنجم

حالا خمیر آماده شده را برداشته و به کاسه اضافه می کنیم. در مرحله بعد روی کاسه را سلفون می کنیم و یک ساعت در آشپزخانه استراحت می دهیم تا حجم خمیر دو برابر شود.

مرحله ششم

بعد از این مدت خمیر را به 4 تا 6 قسمت تقسیم کرده و هر قسمت را جداگانه ورز دهید. بعد روی پرونده ها را با پارچه می پوشانیم و 20 دقیقه دیگر استراحت می دهیم تا خمیر بلند شود.

مرحله هفتم

در این مرحله فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید و بگذارید داغ شود سپس سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. بعد خمیر را با وردنه باز کرده و به ترتیب روی سینی فر قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا یک زرده تخم مرغ را با چنگال ترکیب می کنیم و خمیر را با زرده تمیز می کنیم و مقداری کنجد روی آن ها می پاشیم. بعد سینی فر را به مدت 20 تا 30 دقیقه در فر قرار می دهیم تا کاملا بپزد.

مرحله نهم

بعد از اینکه نان ها کاملاً پختند، گریل را برای چند دقیقه روشن کنید تا نان ها قهوه ای طلایی شوند. بعد نان را از فر خارج کرده و در پارچه نخی قرار دهید تا هنگام سرو نرم شود.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا