آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه مربا کیوی در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه مربای کیوی

مربای کیوی یکی از مرباهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که معمولا در فصل پاییز درست می شود، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه مربای کیوی بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد مربای کیوی
قند 500 گرم
آب جوش 250 گرم
کیوی 500 گرم
آب لیمو ترش 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه مربای کیوی

مرحله اول

برای تهیه مربای کیوی خوشمزه ابتدا کیوی ها را خوب بشویید و سپس با دستمال کاغذی خشک کنید. بعد با چاقوی تیز پوست نازک کیوی ها را گرفته و به دلخواه برش می دهیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله آب و شکر را در قابلمه مناسبی می ریزیم سپس قابلمه را روی حرارت می گذاریم تا شکر کاملا آب شود. در مرحله بعد باید صبر کنیم تا شربت مربا کمی غلیظ شود و آبکی نباشد.

سطح سوم

بعد از اینکه شربت کمی غلیظ شد، کیوی خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و حرارت را کم کنید تا کیوی ها کاملا پخته و نرم شوند. پس از افزودن کیوی به قابلمه، شربت به جوش می آید.

مرحله چهارم

حالا دوباره صبر می کنیم تا شربت شروع به جوشیدن کند، سپس با قاشق کف را از سطح شربت جمع کرده و دور می اندازیم. با این کار مربا در انتها رنگارنگ تر و شفاف تر می شود.

مرحله پنجم

پخت کیوی حدود 35 تا 45 دقیقه طول می کشد. بعد از تمام شدن پخت کیوی ها، یک قاشق از شربت مربا را می گیریم و می گذاریم کاملا خنک شود، سپس بین دو انگشت میل می کنیم.

مرحله ششم

اگر شربت مربا بین دو انگشت بماند یعنی مربا به قوام خود رسیده است. وقتی پخت مربا تمام شد، آبلیمو را به قابلمه اضافه کنید و چند ثانیه صبر کنید، سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید تا مربا خنک شود.

مرحله هفتم

بعد از اینکه قابلمه را از روی حرارت برداشتیم یک شب روی اجاق گذاشته و سپس در ظروف شیشه ای درب دار می ریزیم. در آخر درب شیشه ها را محکم می بندیم و در یخچال می گذاریم.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا