آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه مربای زرشک در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه مربای زرشک

مربای زرشک یکی از مرباهای خوش رنگ و خوشمزه ایرانی است که معمولا با زرشک تازه درست می شود، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه مربای زرشک بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم مربای زرشک
زرشک تازه 3 فنجان
قند 4 فنجان
اب 1 فنجان
زعفران فرآوری شده 2 قاشق غذاخوری
وانیل ¼ قاشق چای خوری

طرز تهیه مربای زرشک

مرحله اول

آماده کردن مربای شاه توت خوشمزه ابتدا زرشک ها را خوب تمیز می کنیم سپس در آبکش می گذاریم و با آب سرد خوب می شوییم. سپس زرشک ها را در قابلمه مناسبی بریزید.

مرحله دوم

در این مرحله شکر را به صورت لایه ای روی دانه های زرشک می ریزیم سپس در قابلمه را می بندیم و در یخچال می گذاریم. برای اینکه آب زرشک ها خارج شوند، درب قابلمه را یک شب در یخچال قرار دهید.

سطح سوم

بعد از این مدت قابلمه را از یخچال خارج می کنیم سپس آب را به قابلمه اضافه می کنیم و روی حرارت می گذاریم تا آب داخل قابلمه شروع به جوشیدن کند. بعد از به جوش آمدن آب، حرارت را کم کنید.

مرحله چهارم

حالا برای اینکه مربای شفاف و خوش رنگ تری داشته باشیم با قاشق کف را از سطح آب جمع کرده و دور می اندازیم. حالا اجازه می دهیم زرشک به مدت 20 تا 30 دقیقه بجوشد و شربت مربا غلیظ شود.

مرحله پنجم

بعد از 30 دقیقه 1 قاشق مرباخوری شربت مربا را می گیریم و می گذاریم خنک شود سپس بین دو انگشت آن را مزه می کنیم، اگر شربت بین انگشتان حالت کشسانی داشته باشد یعنی شربت مربا به قوام خود رسیده است.

مرحله ششم

وقتی مربا به غلظت رسید زعفران آماده شده را به همراه وانیل به قابلمه اضافه کنید و بعد از دو دقیقه قابلمه را از روی حرارت بردارید. حالا اجازه دهید مربا خنک شود سپس در ظرفی بریزید و در یخچال قرار دهید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا