آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه مربای زنجبیل در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه مربای زنجبیل

مربای زنجبیل یکی از مرباهای سنتی و بسیار خوشمزه ایرانی است که با چند دستور درست می شود، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه مربای زنجبیل بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای مربای زنجبیل
زنجبیل 1 کیلوگرم
فشار دادن 6 عدد
اب ½ لیتر
زعفران فرآوری شده 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه مربای زنجبیل

مرحله اول

برای تهیه مربای ساده زنجبیل، ابتدا زنجبیل را پوست بگیرید، سپس آن را به مکعب های کوچک برش دهید و در قابلمه مناسبی قرار دهید. بعد قابلمه را تا نیمه از آب پر می کنیم و روی حرارت می گذاریم.

مرحله دوم

حالا اجازه دهید آب به جوش بیاید، سپس حرارت را خاموش کنید و بعد از 5 دقیقه آب را از قابلمه بیرون بریزید. سپس این مراحل را 5 بار تکرار می کنیم تا تلخی زنجبیل کاملا از بین برود.

سطح سوم

در این مرحله بعد از 5 بار جوشاندن زنجبیل، آب را از قابلمه بیرون می ریزیم، سپس آب را به همراه شکر، هل و زعفران دم کرده به زنجبیل اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت ملایم می گذاریم و می گذاریم شکر کاملا حل شود . .

مرحله چهارم

در این مرحله اجازه دهید مربای زنجبیل روی حرارت بجوشد تا غلیظ شود. بعد برای تست قوام مربا 1 قاشق مرباخوری شهد می گیریم و می گذاریم خنک شود سپس بین دو انگشت میل می کنیم.

مرحله پنجم

اگر شهد مربا بین دو انگشت برسد مربا به قوام دلخواه رسیده است. در مرحله بعد قابلمه را از روی حرارت برداشته سپس درب آن را می بندیم و می گذاریم کاملا خنک شود تا به دمای محیط برسد. بعد، یک ظرف درب دار را انتخاب می کنیم.

مرحله ششم

در آخر مربا را در ظرف مورد نظر بریزید سپس درب آن را محکم ببندید و در یخچال قرار دهید تا خوب خنک شود. در آخر مربای زنجبیل را با کره و خامه برای صبحانه سرو می کنیم.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا