آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه شیرینی نعلی در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه شیرینی نالی

شیرینی نعلی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و ساده ایرانی است که معمولا برای عید نوروز تهیه می شود، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه شیرینی نالی بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای شیرینی نالی.
آرد سفید 300 گرم
کره 150 گرم
شکر پودر شده 80 گرم
زرده 2 عدد
وانیل نوک یک قاشق چای خوری

طرز تهیه شیرینی نالی

مرحله اول

آماده کردن شیرینی نالی ساده ابتدا کره در دمای محیط را با پودر قند در ظرف مناسبی می ریزیم سپس با دور تند مواد را هم می زنیم تا بافت آن یکنواخت و رنگ آن روشن شود.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ های دمای اتاق را به همراه وانیل به کاسه اضافه می کنیم و مواد را هم می زنیم تا بافت آنها یکدست شود. سپس آرد را به صورت کنترل شده روی مواد الک کرده و با لیسک مخلوط کنید.

سطح سوم

لطفا توجه داشته باشید که میزان جذب آردهای مختلف متفاوت است و بنابراین ممکن است به آرد کم و بیش نیاز باشد. وقتی خمیر یکدست شد و دیگر به دستتان نچسبید، آرد اضافه نمی کنیم.

مرحله چهارم

برای اینکه بدانیم خمیر آماده است، با دست کمی خمیر را می پیچیم، اگر خمیر تمیز و بدون ترک باشد یعنی خمیر آماده است. سپس خمیر را در کیسه فریزر قرار دهید و به مدت 30 دقیقه در یخچال استراحت دهید.

مرحله پنجم

بعد از این مدت فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم و می گذاریم کاملا گرم شود. در مرحله بعد سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم سپس به اندازه یک گردو از خمیر خارج می کنیم.

مرحله ششم

حالا خمیر را به شکل لوله در می آوریم سپس دو سر خمیر را به هم نزدیک می کنیم تا شبیه نعل اسب شود. در مرحله بعد خمیر آماده شده را روی سینی فر قرار می دهیم. به همین ترتیب تمام خمیر را آماده می کنیم و در سینی فر می گذاریم.

مرحله هفتم

در این مرحله سینی را به مدت 15 دقیقه در فر قرار دهید و اجازه دهید شیرینی ها کاملا بپزند. پس از پخت شیرینی ها، ورق را از فر خارج کرده و اجازه دهید شیرینی ها خنک شوند.

مرحله هشتم

برای تزیین شیرینی ها، کمی شکلات تخته ای به رنگ دلخواه را در حمام آب ذوب می کنیم، سپس کوکی ها را داخل شکلات می گذاریم و اجازه می دهیم شکلات سفت شود. در آخر شیرینی ها را در ظرف سرو می گذاریم.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا