آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه شیرینی آب دندون در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه خمیر دندان

آب نبات آب دندون یکی از شیرینی های سنتی و بسیار خوشمزه ایرانی است که منشا آن استان مازندران است، آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه خمیر دندان بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای خمیردندان.
روغن و کره ملایم 2 فنجان
شکر پودر شده 1 فنجان
زرده 2 عدد
آرد برنج نرم 3 فنجان
آرد قنادی 1 فنجان
وانیل نوک یک قاشق چای خوری
پودر هل 2 قاشق غذاخوری
پودر خمیرمایه ½ قاشق غذاخوری

طرز تهیه خمیر دندان

مرحله اول

آماده کردن شیرینی های خوشمزه و خوشمزهدر ابتدای کار مخلوط روغن پخت نرم و کره را به همراه پودر شکر به ظرف بزرگی اضافه می کنیم سپس با همزن برقی هم می زنیم تا مواد با هم ترکیب شده و کاملا پف کنند.

مرحله دوم

در این مرحله زرده تخم مرغ و وانیل را به مخلوط روغن و پودر قند اضافه می کنیم سپس با همزن برقی به هم زدن ادامه می دهیم تا مخلوط خامه ای و یکدست شود. سپس پودر هل را اضافه کرده و کمی هم بزنید و همزن برقی را خاموش کنید.

سطح سوم

در این مرحله آرد برنج، بیکینگ آرد و بکینگ پودر را دو بار در یک کاسه بزرگ الک می کنیم. سپس ابتدا نیمی از مخلوط آرد را به مخلوط اضافه کنید و با لیسک مخلوط کنید سپس بقیه مخلوط آرد را یکباره به مخلوط اضافه کرده و با دست ورز دهید.

مرحله چهارم

حالا به ورز دادن خمیر ادامه می دهیم تا خمیر نرمی به دست آید. بعد خمیر را در نایلون فریزر قرار می دهیم و به مدت 12 ساعت در یخچال استراحت می دهیم. توجه داشته باشید که خمیر کمی شل است زیرا در هنگام استراحت سفت می شود.

مرحله پنجم

حالا خمیر را از یخچال خارج کرده و اگر شل بود آرد بیکینگ را اضافه کنید سپس کمی ورز دهید تا خمیر نرمی به دست آید که به دست نچسبد. بعد فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله ششم

حالا خمیر را به اندازه یک گردو بیرون می آوریم و در دست گلوله هایی درست می کنیم که خمیر صاف و بدون ترک باشد، خمیر ما آماده است. بعد همه خمیر را به همین ترتیب آماده می کنیم. بعد می توانید روی خمیر را به دلخواه تزیین کنید و روی آن ها کمی خرفه بپاشید.

مرحله هفتم

گلوله های کارامل را روی سینی فر قرار دهید و در فر قرار دهید. بعد وقتی لبه های کوکی ها طلایی شد، از فر خارج کرده و بگذارید کاملا خنک شوند، سپس از سینی خارج کرده و در ظرف مورد نظر قرار دهید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا