آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه شیرینی نان چرخی در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه مافین

شیرینی نان چرخی یکی از شیرینی های سنتی و لذیذ ایرانی است که اصل آن متعلق به شهر قزوین است برای مشاهده آموزش کامل و قدم به قدم آن. طرز تهیه مافین بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای مافین.
آرد سفید 100 گرم
آرد برنج 100 گرم
شکر پودر شده 70 گرم
روغن جامد 70 گرم
زرده 1 قطعه
ماست 30 گرم
رنگ صورتی 1 قاشق غذاخوری
پودر هل ¼ قاشق چای خوری
پودر خمیرمایه ¼ قاشق چای خوری
وانیل نوک یک قاشق چای خوری

طرز تهیه مافین

مرحله اول

برای تهیه رول های خوشمزه ابتدا روغن جامد را در ظرف مناسبی بریزید و سپس با همزن برقی هم بزنید تا یکدست شود. در مرحله بعد پودر قند را به روغن اضافه کرده و دوباره با همزن برقی حدود 5 دقیقه هم بزنید تا مخلوط روغن و پودر شکر کرمی و کشدار شود.

مرحله دوم

در این مرحله ماست را با بکینگ پودر در ظرفی جداگانه مخلوط کنید تا یکدست شود سپس کناری بگذارید و اجازه دهید ۱ دقیقه بماند. سپس زرده تخم مرغ، پودر هل، وانیل و گلاب را به روغن اضافه کرده و 3 تا 4 دقیقه هم بزنید.

سطح سوم

حالا مخلوط ماست و بکینگ پودر را به زرده تخم مرغ اضافه کنید سپس مخلوط کنید تا مواد یکدست شود. بعد تمام آرد برنج و آرد سفید را یکجا به مواد اضافه کنید و خمیر را با نوک انگشت مخلوط کنید.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید خمیر را زیاد ورز ندهید تا داخل روغن بیفتد. برای بدست آوردن شیرینی دو رنگ خمیر را به دو قسمت تقسیم کرده و مقدار کمی زعفران دم کرده غلیظ را به یک قسمت از خمیر اضافه کنید و مخلوط کنید.

مرحله پنجم

سپس هر دو قسمت خمیر را در نایلون فریزر قرار دهید و به مدت 2 ساعت در یخچال استراحت دهید. سپس خمیر را به سطح کار منتقل کنید. حالا با کمک وردنه به قطر 4 میلی متر خمیر را روی سطح کار پهن کنید.

مرحله ششم

حالا با کاتر دلخواه خمیر را فرم دهید البته برای شیرینی چرخ معمولا از قالب مستطیلی استفاده می شود. بعد برای تزیین شیرینی می توانید پودر پسته یا دانه خرفه بپاشید.

مرحله هفتم

سپس شیرینی های قالب زده را در سینی بچینید و به مدت 15 دقیقه در یخچال استراحت دهید. در حالی که شیرینی ها در حال استراحت هستند، فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد تنظیم کنید تا گرم شود.

مرحله هشتم

در این مرحله کلوچه ها را از یخچال خارج کرده و در سینی بچینید و به مدت 15 دقیقه در فر بگذارید تا دور تا دور کلوچه ها طلایی شوند. در آخر شیرینی ها را در بشقاب چیده و با چای سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا