آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه سوپ بلغور گندم در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه سوپ گندم بلغور

سوپ گندم بلغور یکی از سوپ های خوشمزه و دلپذیری است که می توانیم با گوشت قرمز یا مرغ درست کنیم. برای آموزش کامل گام به گام طرز تهیه سوپ گندم بلغور به ادامه مطلب بروید. روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای 4 نفر
بلغور گندم 1 و نیم لیوان
بره و بره 300 گرم
عدس 1 لیوان
هویج 2 عدد
یک پیاز 3 تکه
بابا 2 عدد
جعفری، گشنیز و اسفناج کافی
ساقه کرفس یک ساقه
قلم گوساله ½ خودکار
رب گوجه فرنگی 3 یا 4 قاشق غذاخوری
آل بخارا 8 عدد
زعفران فرآوری شده 2 قاشق غذاخوری
پودر زیره و پودر گشنیز کافی
فلفل سیاه، زردچوبه و نمک. کافی

طرز تهیه سوپ گندم بلغور

مرحله اول

برای تهیه آش بلغور گندم خوشمزه، بلغور گندم را از شب قبل به مدت 12 ساعت در ظرف آب می ریزیم و می گذاریم خیس بخورد. سپس عدس ها را در ظرفی جداگانه بریزید و روی آن آب بریزید.

مرحله دوم

حالا بگذارید عدس خیس بخورد. بعد هویج را می شوییم و با پوست کن پوست آن را جدا می کنیم و به صورت نگینی خرد می کنیم. حالا ساقه کرفس را می شوییم و ریز خرد می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله پوست پیاز را جدا می کنیم و سپس آن را به قطعات کوچک خرد می کنیم. در مرحله بعد یک قابلمه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس کمی روغن داخل قابلمه می ریزیم و پیاز خرد شده را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا تفت دهید تا پیاز سبک و شفاف شود. بعد گوشت را به تابه اضافه می کنیم سپس تفت دادن را ادامه می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند. بعد فلفل سیاه، زردچوبه، پودر زیره و پودر گشنیز را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله به تفت دادن ادامه می دهیم تا طعم ادویه ها آزاد شود. بعد هویج و کرفس خرد شده را به مخلوط گوشت اضافه می کنیم سپس بلغور گندم را که از شب قبل خیس کرده بودیم به همراه قلم به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا آب را داخل قابلمه بریزید تا روی قلم را بپوشاند. بعد از 2 ساعت عدس ها را آبکش می کنیم تا آب اضافی آن گرفته شود سپس به سوپ بلغور اضافه می کنیم و 2 ساعت دیگر می گذاریم بپزد.

مرحله هفتم

در این مرحله بعد از 2 ساعت ماهیتابه را روی حرارت می گذاریم و کمی روغن اضافه می کنیم سپس رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا رب کاملا سرخ شود. بعد پاستا سرخ شده را به سوپ اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

حالا جعفری و گشنیز و اسفناج را می شوییم سپس آبکش می کنیم و می گذاریم آب اضافی آن خارج شود. بعد سبزی سوپ را ریز خرد می کنیم و به همراه زعفران آماده شده به آش اضافه می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله پوست سیب زمینی را جدا می کنیم سپس آن را شسته و به صورت نگینی خرد می کنیم. بعد سیب زمینی را به سوپ اضافه می کنیم. حالا یک تابه جداگانه روی حرارت می گذاریم و کمی روغن اضافه می کنیم.

مرحله دهم

آلو بخارا را در تابه تفت دهید تا داخل آش نریزد سپس آلو بخارا را به آش اضافه کنید و مخلوط کنید. در آخر این سوپ خوشمزه را در ظرف مورد نظر بریزید و با نان سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا