آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه سبزی پلو با ماهی در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه سبزی پلو با ماهی.

سبزی پلو با ماهی یکی از غذاهای خاص ایرانیان است که معمولا برای شب عید نوروز تهیه می شود. برای دیدن آموزش کامل و گام به گام. طرز تهیه سبزی پلو با ماهی. بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای 4 نفر
سبزی پلو 300 گرم
ماهی 1 قطعه بزرگ
برنج 4 فنجان
سیر 6 عدد قرص
پیاز بزرگ 1 قطعه
ارد 5 قاشق غذاخوری
زعفران فرآوری شده کافی
آبلیموی تازه 1 قطعه
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه کافی
پودر آویشن و سیر کافی

طرز تهیه سبزی پلو با ماهی.

مرحله اول

آماده کردن سبزی پلو با ماهی به روش مونتاژی. در ابتدای کار پوست پیاز را جدا می کنیم سپس آن را شسته و با دندان های ریز رنده می کنیم. بعد پیاز رنده شده را از صافی رد می کنیم و آب اضافی آن را در ظرف مناسبی می ریزیم.

مرحله دوم

حالا پوست سیر را جدا می کنیم و با حبه های ریز رنده شده رنده می کنیم و به آب پیاز اضافه می کنیم. بعد آبلیموی تازه، زعفران دم کرده، نمک و فلفل سیاه را به مخلوط آب پیاز و سیر اضافه می کنیم و هم می زنیم.

سطح سوم

در این مرحله ماهی را به 4 قسمت مساوی تقسیم می کنیم سپس در مخلوط آب پیاز قرار می دهیم و مواد را داخل گوشت ماهی ماساژ می دهیم. سپس روی کاسه را با سلفون بپوشانید و ماهی را به مدت 1 تا 3 ساعت در یخچال استراحت دهید.

مرحله چهارم

در همین حین برنج را شسته سپس در ظرفی حاوی آب می ریزیم و 1 قاشق چایخوری نمک اضافه می کنیم. سپس اجازه دهید برنج به مدت 30 دقیقه تا 1 ساعت در آب بماند تا خیس شود.

مرحله پنجم

در این مرحله سبزی پلو (گیل، جعفری، شوید و تره فرنگی) را می شوییم، سپس در آبکش می گذاریم و اجازه می دهیم آب اضافی آن کشیده شود. بعد سبزی پلو را روی تخته گوشت می چینیم و ریز خرد می کنیم.

مرحله ششم

حالا بعد از 1 ساعت یک قابلمه مناسب را تا نیمه از آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد می گذاریم سپس اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد. سپس برنج را در آبکش بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود.

مرحله هفتم

در این مرحله برنج را داخل قابلمه حاوی آب جوش می ریزیم سپس اجازه می دهیم برنج به مدت 8 تا 12 دقیقه در آب در حال جوش بماند تا پخت اولیه تمام شود. حالا در آخرین دقیقه پخت سبزی پلو را اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله هشتم

بعد از این مدت که برنج دور برنج نرم شد و دلش کمی گیر کرد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و برنج را در آبکش ریخته و آبکش می کنیم. در مرحله بعد یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم و سپس کمی روغن مایع داخل آن می ریزیم.

مرحله نهم

در این مرحله مقداری نان را به عنوان ته قابلمه در قابلمه قرار می دهیم و سبزی پلو را داخل قابلمه می ریزیم سپس در لایه آخر زعفران آماده شده را روی پلو می ریزیم. سپس درب قابلمه را بپوشانید و سپس آن را روی قابلمه قرار دهید.

مرحله دهم

حالا شعله پخش کن را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و قابلمه را روی حرارت پخش کن می گذاریم سپس برنج را 45 دقیقه استراحت می دهیم. بعد یک ماهیتابه مناسب را روی حرارت متوسط ​​قرار می دهیم سپس کمی روغن مایع اضافه می کنیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله اجازه دهید روغن خوب داغ شود. سپس آرد را به همراه نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، آویشن و پودر سیر در ظرف مناسبی بریزید، سپس مخلوط کنید تا ادویه ها با آرد ترکیب شده و یکدست شوند.

مرحله دوازدهم

حالا ماهی مزه دار شده را از یخچال بیرون می آوریم، سپس در مخلوط آرد قرار می دهیم و خوب گرد می کنیم تا ماهی در آن پوشانده شود. در مرحله بعد تکه های ماهی را در تابه ریخته و کاملا سرخ می کنیم.

مرحله سیزدهم

روزیانو ماهی سرخ شده را در بشقاب مورد نظر می گذاریم و با دارچین مورد نظر تزئین می کنیم. سبزی پلو را که خوب جوشید در ظرف مورد نظر می گذاریم و با ماهی سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا