آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه سالاد کلم یونانی در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه سالاد کلم یونانی

سالاد کلم یونانی یکی از سالادهای خوشمزه و ساده یونانی است که با سبزیجات مختلف درست می شود، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه سالاد کلم یونانی بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای 4 نفر
کلم بروکلی 1 قطعه
کلم بنفش 1 لیوان
هویج 1 لیوان
مغز بادام ¼ فنجان
زغال اخته خشک (اختیاری) ½ فنجان
مواد لازم برای سس یونانی
ماست یونانی ساده ½ فنجان
آبلیموی تازه 2 قاشق غذاخوری
سرکه سیب (اختیاری) 1 قاشق غذاخوری
سس خردل یا سس مایونز 1 قاشق غذاخوری
پودر سیر 1 قاشق چایخوری
پودر پیاز 1 قاشق چایخوری
نمک دریا و فلفل سیاه کافی

طرز تهیه سالاد کلم یونانی

مرحله اول

برای تهیه سالاد کلم یونانی ابتدا کلم قرمز را به صورت نوارهای نازک خرد کرده و بشویید سپس در آبکش گذاشته و اجازه دهید آب اضافی آن کاملا کشیده شود.

مرحله دوم

در این مرحله هویج را شسته سپس پوست آن را جدا کرده و با دندانه های یک رنده درشت رنده می کنیم. بعد کلم بروکلی را ریز خرد می کنیم سپس می شوییم و در آبکش می گذاریم.

سطح سوم

حالا اجازه می دهیم آب اضافی کلم بروکلی کاملا خارج شود. بعد بادام ها را درشت خرد می کنیم و به همراه کلم بروکلی، کلم قرمز، هویج و زغال اخته در ظرف مناسبی می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله برای تهیه سس ماست یونانی، آن را با سس مایونز یا خردل در ظرفی جداگانه ترکیب کرده و با چنگال هم بزنید تا بافت ماست و سس باز شود و مخلوط شوند. بعد آبلیموی تازه را به سس اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا سرکه سیب، پودر پیاز، پودر سیر، نمک و فلفل سیاه را به مخلوط سس اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست و یکدست شود سپس سس را به سالاد اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

مرحله ششم

در این مرحله سالاد کلم یونانی را در یخچال می گذاریم سپس به مدت 2 تا 3 ساعت در یخچال می گذاریم تا طعم ها با هم ترکیب شوند. روزیانو بعد از این مدت سالاد کلم را سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا