آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه رب انار ساده در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه رب انار ساده

رب انار یکی از چاشنی های سنتی و پرطرفدار ایرانی است که در تهیه انواع غذاهای سنتی استفاده می شود، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه رب انار ساده بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای 1 کیلو رب انار
انار آبدار 8 کیلو
نمک 1 قاشق چایخوری
شکر (اختیاری) 2 قاشق چایخوری

طرز تهیه رب انار ساده

مرحله اول

برای تهیه رب انار خانگی خوشمزه، اولین کار انتخاب انار مناسب است. برای این کار بهتر است از انار قرمز پر آب و با قلب ضعیف استفاده کنید. برای شروع انارها را خرد می کنیم سپس با قاشق به پشت انارها می زنیم تا دانه های انار خارج شود.

مرحله دوم

حالا دانه های انار را داخل تابه بریزید و سپس روی حرارت قرار دهید. بعد ۲ لیوان آب به دانه های انار اضافه می کنیم و گاهی با چرخ گوشت یا پشت ملاقه دانه های انار را فشار می دهیم تا دانه های انار نرم شوند.

سطح سوم

در این مرحله بعد از نرم شدن، دانه های انار را در صافی بریزید تا آب انار گرفته شود. بعد بلافاصله تا زمانی که دانه های انار داغ شوند، آنها را با هاون یا با دست فشار دهید تا آب انار بیرون بیاید و هسته آن باقی بماند.

مرحله چهارم

در این مرحله برای داشتن رب انار درجه یک، آب انار را داخل کیسه نخی می ریزیم، سپس با دست فشار می دهیم تا آب انار از صافی رد شود و تفاله آن باقی بماند. بعد آب انار را روی آتش می گذاریم.

مرحله پنجم

در این مرحله بسته به ذائقه تان اگر رب انار روشن می خواهید حرارت را زیاد کنید و اگر رب انار تیره می خواهید حرارت زیر پروف را کم کنید. بعد اجازه دهید آب انار به نقطه جوش برسد.

مرحله ششم

حالا به کمک قاشق سوراخ دار کف آب انار را برمی داریم سپس بدون وقفه مدام هم می زنیم تا آب انار نسوزد و ته نگیرد چون آب انار تلخ می شود. در مرحله بعد، به صورت دوره ای کناره های تابه را با استفاده از یک پارچه تمیز تمیز کنید.

مرحله هفتم

در این مرحله که رب انار کمی غلیظ شد به آن نمک می زنیم. توجه داشته باشید که رب انار نباید با حرارت زیاد غلیظ شود، زیرا در یخچال غلیظ می شود. اگر رب انار شیرین می خواهیم کمی شکر اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

حالا وقتی رب انار کمی سنگین شد و به رنگ قهوه ای تیره در آمد، حرارت را خاموش کنید. بعد اجازه دهید رب انار خنک شود. رب انار باید به غلظت شهد زولبیا بامیه برسد و حالت کشسانی داشته باشد.

مرحله نهم

در این مرحله رب انار را داخل شیشه های درب دار یا شیشه های ورشو می ریزیم و سپس درب آن را محکم می بندیم. سپس آن را در یخچال قرار دهید تا سفت شود. هر چه زمان بیشتر می گذرد رنگ رب انار تیره تر می شود.

مرحله دهم

رب انار را می توان به مدت 2 سال در یخچال نگهداری کرد. از این رب انار خوشمزه می توانید برای تهیه غذاهایی مانند اکبر مرغ، خورش فسنجان، خورش داوود پاشا و … استفاده کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا