آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه جوجه کباب تابه ای در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه مرغ سوخاری

مرغ کبابی یک غذای ایرانی تابه ای ساده و خوشمزه است که با طعم های مختلف درست می شود، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه مرغ سوخاری بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای 4 نفر
سینه مرغ 800 گرم
سس مایونز 4 قاشق غذاخوری
روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
یک پیاز 2 بزرگ
لیموی تلخ 1 قطعه
فلفل دلمه ای 1 قطعه
زعفران فرآوری شده ½ فنجان
نمک و فلفل سیاه کافی
کره یا روغن کافی

طرز تهیه مرغ سوخاری

مرحله اول

برای تهیه یک مرغ سوخاری خوشمزه ابتدا سینه مرغ را به صورت مکعبی کوچکتر از مرغ سیخ شده برش می دهیم و در یک کاسه بزرگ قرار می دهیم. سپس زعفران آماده شده را به کاسه اضافه کرده و مخلوط کنید.

مرحله دوم

زمانی که زعفران کاملا جذب گوشت مرغ شد، به مدت 15 دقیقه در آشپزخانه استراحت می دهیم. بعد از این مدت روغن زیتون را به کاسه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا روی گوشت مرغ ببندد.

سطح سوم

در این مرحله سس مایونز، آبلیمو، کمی نمک و فلفل سیاه را به کاسه اضافه کنید و مواد را کمی مخلوط کنید. سپس پیاز و فلفل دلمه ای را به صورت خلال درشت خرد کرده و به کاسه اضافه کنید.

مرحله چهارم

حالا مواد را کمی هم می زنیم تا پیاز و فلفل دلمه ای به طور یکنواخت در کاسه پخش شود. سپس درب ظرف را سلفون می‌پوشانیم و چند ساعت در یخچال می‌گذاریم تا گوشت مرغ طعم بگیرد.

مرحله پنجم

بعد از این مدت کاسه را از یخچال خارج کنید. می توانیم جوجه ها را به سیخ بکشیم یا بدون سیخ بپزیم. سپس یک ماهیتابه مناسب را گرم کنید و کمی کره یا روغن اضافه کنید.

مرحله ششم

در این مرحله تکه های مرغ را به تابه اضافه کنید و بگذارید خوب سرخ شوند. وقتی یک طرف مرغ ها سرخ شد آنها را برمی گردانیم تا طرف دیگر آن نیز کاملا سرخ شود.

مرحله هفتم

در حین سرخ شدن مرغ ها می توانیم مقداری گوجه فرنگی نصف شده را به تابه اضافه کنیم. روزیانو مرغ کبابی و گوجه فرنگی سرخ شده را در بشقاب مورد نظر می چینیم و با نان یا برنج سرو می کنیم.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا