آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه ته چین گوشت ساده در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه یک همبرگر ساده گاو

تکین گشت یکی از محبوب ترین و خاص ترین غذاهای ایرانی است که با مواد مختلفی درست می شود، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه یک همبرگر ساده گاو بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای 4 نفر
بره و بره 400 گرم
برنج 3 فنجان
زعفران فرآوری شده ½ فنجان
ماست ½ فنجان
زرده 1 قطعه
یک پیاز 1 قطعه
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
پودر دارچین 1 قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه کافی
زردچوبه و روغن کافی

طرز تهیه یک همبرگر ساده گاو

مرحله اول

برای تهیه یک فیلینگ گوشتی ساده ابتدا برنج را در ظرفی بریزید سپس آب و نمک را اضافه کنید و بگذارید برنج خوب خیس بخورد. در مرحله بعد پوست پیاز را جدا می کنیم و سپس می شوییم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را خلال می کنیم. بعد یک قابلمه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس روغن را به قابلمه اضافه می کنیم، بلافاصله پیاز خلال شده را به قابلمه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود.

سطح سوم

حالا زردچوبه را به پیاز اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا خامی زردچوبه به دست بیاید. بعد گوشت را به قابلمه اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند و کمی سرخ شود.

مرحله چهارم

در این مرحله 2 لیوان آب به قابلمه حاوی گوشت اضافه می کنیم سپس به مدت 2 ساعت با حرارت ملایم می گذاریم کاملا بپزد. در نیمه پخت گوشت به مقدار دلخواه نمک اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله که آب گوشت کاملا جمع شد دوباره کمی تفت می دهیم سپس پودر دارچین و فلفل سیاه و زعفران آماده شده و رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم سپس تفت می دهیم تا رب گوجه فرنگی کاملا سرخ شود.

مرحله ششم

حالا گوشت را از روی حرارت بردارید. بعد برای درست کردن برنج ابتدا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم. بعد زرده تخم مرغ را اضافه می کنیم و با همزن دستی هم می زنیم تا بافت تخم مرغ باز شود.

مرحله هفتم

در این مرحله ماست تغلیظ شده را به همراه زعفران غلیظ آماده شده به ظرف حاوی تخم مرغ اضافه می کنیم سپس با همزن دستی خوب هم می زنیم تا مواد مخلوط و یکدست شود. بعد یک قابلمه مناسب را تا نیمه از آب پر می کنیم و روی آتش می گذاریم.

مرحله هشتم

در این مرحله بگذارید آب بجوشد. بعد برنج خیس خورده را به همراه 1 قاشق چایخوری نمک به قابلمه اضافه می کنیم سپس بعد از 8 تا 12 دقیقه که برنج نرم شد و دانه آن کمی گیر کرد برنج را آبکشی می کنیم.

مرحله نهم

حالا برنج را به کاسه حاوی تخم مرغ اضافه می کنیم سپس خوب هم می زنیم تا مواد تخم مرغ روی برنج را کاملا بپوشاند. بعد یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم و کمی روغن به آن اضافه می کنیم.

مرحله دهم

حالا یک قاشق غذاخوری زعفران را به قابلمه اضافه کنید. بعد ته قابلمه را از ته برنج بریزید سپس خوب فشار دهید تا برنج یکدست شود. بعد مواد میانی را کف برنج پهن می کنیم.

مرحله یازدهم

حالا برنج را روی مواد میانی می ریزیم به همین ترتیب لایه به لایه مواد میانی و برنج زیرین را اضافه می کنیم سپس فشار می دهیم تا ته آن صاف و یکدست شود. بعد شعله بلند را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوازدهم

در آخر درب قابلمه آماده سازی را می گذاریم و روی شعله پخش کن می گذاریم تا 45 دقیقه تا یک ساعت بپزد. سپس چانه را در بشقاب مورد نظر قرار دهید و با خلال زرشک و پسته سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا