آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه ترشی مخلوط بازاری در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه ترشی مخلوط بازار

ترشی مخلوط یکی از ترشی های اصیل ایرانی است که قانون خاصی ندارد و می توانیم در تهیه آن از انواع مواد و سبزیجات استفاده کنیم، آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه ترشی مخلوط بازار بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد مورد نیاز برای ترشی در بازار مخلوط می شود.
گل كلم 1 قطعه بزرگ
سیر 1 بوته
هویج 4 عدد
خیار 2 عدد
بادمجان 1 قطعه بزرگ
موسیر ایرانی 4 عدد
فلفل سبز 4 عدد
تبدیل شود 1 قطعه کوچک
کرفس 1 عدد کوچک
گلپر 1 قاشق چایخوری
سیاه دانه ها ½ قاشق چای خوری
زردچوبه 1 قاشق چایخوری
فلفل سیاه ½ قاشق چای خوری
نمک 1 قاشق چایخوری
سرکه کافی

طرز تهیه ترشی مخلوط بازار

مرحله اول

برای تهیه یک ترشی مخلوط ساده و خوشمزه ابتدا گل کلم را گلچه های کوچک خرد کرده و در ظرفی بریزید سپس با آب سرد خوب بشویید و در قابلمه بزرگی بریزید.

مرحله دوم

در این مرحله هویج را پوست گرفته و ورقه ای برش می دهیم سپس به قابلمه اضافه می کنیم. در مرحله بعد بادمجان ها را با پوست یا بدون پوست به ذائقه ریز خرد کرده و به قابلمه اضافه کنید.

سطح سوم

حالا برگ های کرفس را کنار بگذارید، سپس ساقه های کرفس را به همراه موسیر و خیار به صورت حلقه ای یا نگینی خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید. بعد نمک، زردچوبه، گلپر، فلفل سیاه و سیاه دانه را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله چند لیوان آب به قابلمه اضافه کنید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. بعد از اینکه آب شروع به جوشیدن کرد، قابلمه را از روی حرارت بردارید و مواد ترشی را در صافی بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود.

مرحله پنجم

در نظر داشته باشید که اگر می خواهید ترشی هایتان ترد شوند، نباید بگذارید مواد ترشی زیاد بجوشد. بعد مواد ترشی را روی پارچه تمیزی پهن می کنیم و می گذاریم کاملا خشک شود.

مرحله ششم

بعد از اینکه رطوبت مواد ترشی گرفته شد و کاملا خشک شدند، در ظرف شیشه ای درب دار می ریزیم. کمی شوید، برگ کرفس، سیر و فلفل سبز را به همراه مواد ترشی می گذاریم.

مرحله هفتم

در این مرحله سرکه را اضافه می کنیم. سطح سرکه باید کمی بالاتر از مواد ترشی باشد. سپس درب ظرف را محکم ببندید و در یخچال قرار دهید. بعد از 24 ساعت ترشی ما آماده مصرف است.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا