آشپزی

فوت و فن شنیسل مرغ + راز اصلی خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

در این مطلب از سایت روزیانو قصد داریم ترفندها و فوت و فن شنیسل مرغ را در سال 1403 به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز خوشمزه شنیسل مرغ

راز شنیسل مرغ خوشمزه و نکات آشپزی شنیسل مرغ خانگی خوشمزه روزیانوامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

اگر از طرفداران غذاهای سرخ شده هستید، شنیسل مرغ یک غذای عالی است. اما مراقب باشید، نه هر شنیسل! ما قصد داریم دستور تهیه شنیسل مرغ رستورانی خوشمزه را به شما معرفی کنیم که بسیار ساده و سریع آماده می شود. اگر حوصله یک غذای سرخ شده خوشمزه را دارید پیشنهاد می کنیم این دستور را امتحان کنید.

شنیسل چیست؟

شنیتسل یک تکه نازک گوشت است که در روغن سرخ می شود. به طور معمول، قبل از سرخ کردن، با کوبیدن فیله روی گوشت، آن را نازک می کنند. این غذا طعمی یکپارچه دارد و در کشورهای مختلف با گوشت های مختلفی مانند گوشت گاو، خوک، گوسفند، مرغ، گاو و بوقلمون تهیه می شود.

مهمترین ویژگی این دستور شنیسل مرغ خوشمزه این است که:

ساده است: این دستور بسیار ساده است زیرا گوشت مرغ نسبت به سایر گوشت ها نسبتاً نرم است و نیازی به استیک ندارد. به این ترتیب می توانید این غذا را بدون هیچ مشکلی تهیه کنید.

خوشمزه است: گوشت مرغ در این دستور علاوه بر سرخ شدن، نه تنها خشک نمی شود، بلکه نرم و آبدار می ماند و به همین دلیل طعم فوق العاده ای دارد.

عناصر

سینه مرغ متوسط: 2 عدد

تره فرنگی: 1.5 یا دو عدد پیاز متوسط

تخم مرغ: 2 عدد

پودر سوخاری معمولی: حدود یک بسته

مخلوط ادویه یا زردچوبه، زنجبیل، دارچین، زیره و غیره: یک قاشق غذاخوری (دستورالعمل مخلوط ادویه را برای همه غذاها بخوانید).

فلفل سیاه: نصف قاشق چایخوری (اگر فلفل ندارید)

پودر سیر: یک قاشق غذاخوری (اختیاری)

نمک: حدود یک قاشق چایخوری

طرز تهیه

برای تهیه شنیسل مرغ خوشمزه ابتدا سینه مرغ را برش دهید. برای این کار سینه مرغ را در کف دست قرار دهید و آن را به ورقه های کوچک برش دهید.

اگر سینه مرغ شما متوسط ​​است، هر سینه را به سه قسمت تقسیم کنید تا سه فیله درست شود. لازم به ذکر است که قطر تمام فیله ها باید یکسان باشد تا همه به یک اندازه سرخ شوند.

برای برش، از یک چاقوی بزرگ و تیز استفاده کنید تا بتوانید سینه مرغ را راحت تر و دقیق تر برش دهید.

اگر قصد دارید شنیسل را برای مصرف بعدی در فریزر نگهداری کنید، بهتر است سینه مرغ را قبل از قرار دادن در فریزر برش دهید. این امکان آماده سازی سریع شنیسل ها را برای لحظات بعدی فراهم می کند. هر فیله را به صورت جداگانه روی یک تکه پلاستیک قرار دهید تا ذوب شدن مزاحم نباشد و نچسبد.

سپس پیاز را رنده کنید و آب پیاز را بگیرید. آب پیاز را روی فیله ها بریزید و به مدت حداقل 2 تا 3 ساعت و حداکثر 6 ساعت در آب پیاز قرار دهید.

توجه: دقت کنید که فقط از آب پیاز برای دادن طعم و عطر دلخواه به فیله ها استفاده شود و پیاز رنده شده مستقیماً روی فیله ها نپاشید. زیرا اگر پیاز خام را روی استیک ها قرار دهید، پیاز به سطح گوشت می چسبد و پس از سرخ شدن طعم خوبی نخواهد داشت.

برای جلوگیری از مشکلاتی مانند چسبیدن پیاز به فیله ها، می توانید پیاز رنده شده را در پارچه پنیر قرار دهید و فشار محکمی به آن وارد کنید.

اگر سینه مرغ را از قبل بریده اید، وقتی فیله ها آب شدند، آب پیاز را روی آن بریزید تا حداقل 2 تا 3 ساعت آماده بجوشد.

به هر فیله به جز آب پیاز مواد دیگری اضافه نکنید. برخی از افراد ممکن است آب لیمو نیز اضافه کنند، اما توصیه نمی شود زیرا می تواند طعم شنیسل مرغ را تغییر دهد و گوشت را سفت کند.

وقتی فیله ها به اندازه کافی با آب پیاز مزه دار شد و آماده سرخ شدن شد و بوی ماهی از بین رفت، دو عدد تخم مرغ را با ادویه، پودر سیر، فلفل سیاه و نمک مخلوط کنید. مواد را هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند.

لازم نیست مرکز زرده و سفیده را بزنید. کافی است زرده و سفیده کمی باز شود و مواد مخلوط شوند. اگر تخم مرغ را زیاد هم بزنید احتمالا چسبندگی خود را از دست می دهد و آرد سوخاری خیلی خوب به گوشت نمی چسبد.

حالا هر فیله را کاملا در مخلوط تخم مرغ آغشته کنید و سپس در آرد سوخاری بغلتانید تا تمام سطح گوشت با آرد سوخاری پوشانده شود.

برای تهیه آرد سوخاری خانگی، می‌توانید نان باگت را خشک کنید، آن را بپاشید و بدون اضافه کردن روغن بپزید. این آرد خانگی به راحتی تهیه می شود.

روغن را در ماهیتابه نچسب مناسبی بریزید و حرارت دهید تا روغن داغ شود. سپس صبر کنید تا روغن کاملا داغ شود. حرارت زیر ماهیتابه را روی دوبرابر دمای جوش برنج قرار دهید تا وقتی فیله ها را داخل روغن می ریزید، روغن نجوشد.

حرارت زیر ماهیتابه را نه خیلی کم و نه زیاد کم نکنید. معمولا حد جوشیدن برنج کافی است. چون اگر حرارت زیاد باشد، استیک ها زود سرخ می شوند، اما ممکن است مغزشان خوب پخته نشود.

وقتی یک طرف شنیسل سرخ شد، که حدود 7 تا 10 دقیقه طول می کشد، آن را برگردانید تا طرف دیگر آن قهوه ای طلایی شود.

در حین سرخ کردن هرگز درب ماهیتابه را نبندید، زیرا بخار ایجاد می شود و پودر سوخاری از گوشت جدا می شود و به درستی سرخ نمی شود.

حداقل 10 دقیقه طول می کشد تا طرف دیگر شنیسل قهوه ای شود. دقت کنید که روغن به اندازه ای باشد که نصف قطر شنیسل را بپوشاند تا قلب نیز خوب بپزد.

شنیسل مرغ خوشمزه شما آماده است. می توانید آن را با هر نوع سالاد یا خورشی که دوست دارید سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا