آشپزی

فوت و فن حلوا شیره انگور + راز اصلی خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

در این مطلب از سایت روزیانو قصد داریم ترفندها و فوت و فن حلوا شیره انگور را در سال 1403 به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز آب انگور حلوای خوشمزه.

راز خوشمزه بودن حلوای شیره انگور و نکات حلوای آب انگور خوشمزه و خانگی روزیانوامیدواریم این مقاله مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

حلوای تهیه شده از شیره انگور یکی از انواع حلوای خوشمزه و مقوی است. در این دستور به جای شربت سنتی از آب انگور برای شیرین کردن حلوا استفاده می شود. استفاده از آب انگور نه تنها طعم مطبوعی به حلوا می دهد، بلکه به دلیل خواص آب انگور از جمله داشتن ویتامین های A و B مفید برای کم خونی و تقویت بدن، خواص غذایی این حلوا را افزایش می دهد. آب انگور مخصوصاً در فصل زمستان مفید است زیرا به گرم شدن بدن کمک می کند.

عناصر

1 لیوان آرد سفید یا سنگ

روغن جامد 1/4 لیوان

روغن مایع 1/4 لیوان

آب انگور 1 لیوان

گلاب 1/2 لیوان

آب 1/2 لیوان

زعفران غلیظ به میزان لازم دم می شود

پودر هل 1 پ

طرز تهیه

برای شروع درست کردن حلوا ابتدا روغن جامد را در معرض حرارت غیر مستقیم مانند وارمر یا گرمکن قرار دهید تا مایع شود سپس آن را با روغن مایع مخلوط کنید. مخلوط زعفران آماده شده، گلاب، شیره انگور، هل و آب را با هم مخلوط کرده و روی اجاق بگذارید تا مواد با هم ترکیب شوند.

آرد را الک کرده و داخل ماهیتابه بریزید سپس شروع به تفت دادن کنید تا بوی خامی و قهوه ای آن به مشام برسد. در این مرحله آرد را از روی حرارت برداشته و دوباره الک کرده و به تابه اضافه می کنیم.

مخلوط روغن را به آرد اضافه کنید و مدام هم بزنید تا کاملا مخلوط شود. مواظب باشید که آرد زیاد قهوه ای نشود زیرا آب انگور آن را تیره می کند. مقداری حلوا را داخل کاسه بریزید و کمی از مخلوط شیره به آن اضافه کنید تا رنگ دلخواه به دست آید سپس شیره را کاملا اضافه کنید.

بعد از اضافه کردن شیره، مرتب هم بزنید تا حلوا یکدست شود و گلوله نشود. این مرحله ممکن است 10 تا 15 دقیقه طول بکشد. در این مدت مدام هم بزنید. وقتی حلوا جمع شد آن را از این طرف به طرف دیگر تکان دهید تا مثل گهواره حرکت کند. حلوای شیره انگور آماده است. آن را در ظرف سرو بریزید و به دلخواه تزئین کنید.

راز آب انگور حلوای خوشمزه.

با وردنه می توانید پای درست کنید و حلوا را به شکل های زیبا در آورید.

حلوای تهیه شده با شیره انگور معمولاً بافتی نرم تر، کشسان تر و رنگ تیره تری نسبت به سایر حلواها دارد.

همچنین برای تهیه حلوا می توانید به جای شیره انگور از شیره خرما استفاده کنید.

اگر شیرینی بیشتری دوست دارید می توانید 2 قاشق غذاخوری شکر به حلوا اضافه کنید.

استفاده از آرد سنگک در تهیه حلوا حلوای تیره‌تر و قوی‌تری می‌دهد، زیرا آرد سنگک آرد گندم کامل است.

برای تزیین حلوا می توانید از گلبرگ های گل رز خشک یا پودر نارگیل استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا