آشپزی

فوت و فن جوجه چینی + راز اصلی خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

در این مطلب از سایت روزیانو قصد داریم ترفندها و فوت و فن جوجه چینی را در سال 1403 به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز مرغ چینی خوشمزه

راز مرغ چینی خوشمزه و نکاتی برای پخت مرغ چینی حرفه ای در روزیانوامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

مرغ چینی یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین غذاهاست که با رعایت نکات زیر می توانید از خوردن آن لذت ببرید:

انتخاب مرغ تازه و با کیفیت می تواند تاثیر زیادی در ایجاد طعم بیشتر برای مرغ چینی داشته باشد.

برای تهیه مرغ، سینه مرغ را به صورت فیله برش داده و با مخلوطی از آرد گندم، آرد برنج، آرد ذرت، بکینگ پودر، آبجو و نمک خمیری تهیه کنید.

فیله های مرغ را در خمیر آماده شده در مرحله قبل آغشته کنید و سپس در روغن داغ سرخ کنید تا طلایی و خوشمزه شوند.

همچنین می توانید سیب زمینی سرخ کرده و پیاز سرخ شده را به همراه مرغ سوخاری چینی سرو کنید.

برای افزایش طعم و ارزش غذایی مرغ چینی می توانید از ادویه ها و سس های مختلف مانند سس های چینی، سس های تند یا شیرین استفاده کنید.

در پایان می توانید مرغ چینی را با برنج یا نان سفید سرو کنید و یکی از غذاهای محبوب و خوشمزه را نوش جان کنید.

چاشنی مرغ چینی

افزودن ادویه های مناسب برای تهیه مرغ چینی خوشمزه بسیار مهم است. اما باید به خاطر داشت که استفاده طولانی مدت از ادویه ها می تواند گوشت مرغ را سفت کند. بنابراین در طی مراحل پخت مرغ چینی می توانید از ادویه های مختلف استفاده کنید اما باید مراقب باشید که مرغ برای مدت طولانی با این ادویه ها تماس نداشته باشد. بهتر است مرغ را بلافاصله بعد از افزودن ادویه ها بپزید تا طعم ادویه ها به خوبی جذب شود و در عین حال مرغ نرم و لذیذ شود.

یک روش جالب برای طعم دادن به فیله مرغ.

برای خوش طعم شدن مرغ چینی می توانید فلفل دلمه ای را به فیله مرغ اضافه کنید. به یاد داشته باشید که برای بهبود طعم و طعم فیله مرغ، بهتر است موادی را که برای پخت آن استفاده می کنید رنده کنید. به عبارتی برای طعم بهتر فیله مرغ می توانید از روش رنده کردن مواد استفاده کنید.

زعفران در تهیه مرغ چینی

استفاده از زعفران در تهیه فیله مرغ ضروری است و به عنوان یکی از اصلی ترین ادویه ها برای افزایش طعم آن توصیه می شود. زعفران نه تنها عطر و طعم بسیار مطبوعی به فیله مرغ می دهد، بلکه به عنوان یکی از بهترین ادویه های مورد استفاده در آب و هوای گرم و خشک، دارای خواص بی شماری است. به همین دلیل استفاده از زعفران به عنوان یکی از اجزای اساسی در تهیه فیله مرغ بسیار مهم است.

ادویه های ممنوعه

برای تهیه مرغ چینی استفاده از ادویه هایی مانند سماق، دارچین و ادویه جات توصیه نمی شود، زیرا طعم نامطبوعی به فیله مرغ می دهند. بهتر است از ادویه هایی مانند زردچوبه، زنجبیل، فلفل سیاه و فلفل قرمز یا ادویه های مورد استفاده در غذاهای مکزیکی مانند پاپریکا و زیره استفاده کنید. این ادویه ها طعم و عطر بسیار خوبی به فیله مرغ می دهند و غذا را بهتر و لذیذتر می کنند.

روغن مرغ چینی تهیه کنید

برای پاک کردن روغن اضافی فیله های سرخ شده می توانید از روش زیر استفاده کنید: فیله های سرخ شده را روی یک صافی پارچه ای سفید قرار دهید. سپس با کمک یک پارچه فیله های سرخ شده را فشار داده و در آبکش بریزید تا روغن آن کاملا گرفته شود. این روش استیک های شما را عاری از روغن اضافی و سالم تر می کند.

طرز تهیه مرغ چینی به روش ساده.  طرز تهیه مرغ چینی با دالستر.  طرز تهیه مرغ چینی پف کرده.

نکاتی برای تهیه مرغ چینی

بعد از سرخ شدن اولین تکه های فیله مرغ، رب اضافی را حتما از روغن جدا کنید تا بقیه فیله ها سرخ شوند. برای جدا کردن پاستا از روغن می توانید از یک صافی فلزی استفاده کنید یا با قاشق پاستا را از روغن جدا کنید. همچنین قبل از سرخ کردن، دو طرف فیله را به خوبی با خمیر بپوشانید تا خمیر در هنگام سرخ شدن از هم جدا نشود.

برای سرو مرغ چینی می توانید آن را با پیاز و سیب زمینی خلال شده سرو کنید. برای این کار پس از سرخ شدن فیله ها، سیب زمینی ها و پیاز را خلال کرده و با خمیر خوب آغشته کنید و در روغن سرخ کنید.

دقت کنید که تکه های فیله مرغ زیاد نسوزند و زود سرخ شوند.

طرز تهیه سس مرغ چینی

مناسب با توجه به شباهت مرغ چینی به غذاهای سرخ شده، می توانید از سس های مختلف در کنار آن استفاده کنید. یکی از محبوب ترین سس ها برای همراهی مرغ چینی سس کچاپ است. البته سس تارتار نیز یک انتخاب رایج برای سرو مرغ چینی است. سس تارتار در واقع از زرده تخم مرغ، روغن، آبلیمو، خیارشور، سیر و ادویه های مختلف تشکیل شده است. در برخی موارد این سس از ترکیب آن با سس مایونز تهیه می شود. با این حال، سرو مرغ چینی با سس های مختلف مانند سس کچاپ یا سس تارتار می تواند تجربه ای لذیذ را به شما بدهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا