آشپزی

طرز تهیه کوکی با آرد کامل بسیار خوشمزه خوراک مهمونی‌های خاص در سال ۱۴۰۳

در این مطلب از سایت روزیانو قصد داریم ساده ترین طرز تهیه کوکی با آرد کامل در سال 1403 را به شما بگوییم. اگر دنبال راز خوشمزگی و فوت و فن و طرز تهیه کوکی با آرد کامل هستید در ادامه مطلب هم را ما باشید.

طرز تهیه کیک با آرد سبوس دار

بیسکویت آرد سبوس دار یکی از بیسکویت های خوشمزه، پرطرفدار و مناسب برای پذیرایی و مهمانی هاست که بافتی سبک و ترد دارد، تهیه این بیسکویت ها به روش های مختلف بسیار راحت است و می توانید برای تهیه آن از هر نوع مغزی استفاده کنید. برای آشنایی کامل و گام به گام با طرز تهیه کلوچه سبوس دار به ادامه مطلب بروید سایت آموزشی روزیانو همراه باشید

برای تهیه شیرینی خوشمزه ابتدا کره و شکر را با همزن بزنید تا یکدست شود. سپس وانیل و خمیر مایه را اضافه کرده و خوب هم می زنیم تا عطر آنها در تمام مواد پخش شود. آردها را مخلوط کرده و به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود. فندق ها را پوست بگیرید و تفت دهید و سپس خرد کنید و همراه با شکلات چیپسی به مخلوط اضافه کنید. مواد را به شکل شیرینی درآورده و در فر قرار دهید. بعد از پخت، شیرینی ها را تزئین کنید و لذت ببرید!

عناصر مقدار مواد
کره 100 گرم
شکر قهوه ای و سفید 70-80 گرم
وانیل کافی
نمک 1 گرم
آرد سفید 4 صفر 100 گرم
گل دانه کامل 50-60 گرم
خمیر مایه فعال (اختیاری) 2 تا 3 قاشق غذاخوری
پودر خمیرمایه 3 گرم
فندق خرد شده کافی
شکلات سخت یا چیپس شکلات کافی
شکلات ذوب شده برای تزئین کافی

طرز تهیه کیک با آرد سبوس دار

مرحله 1: کره را با شکر قهوه ای و سفید مخلوط کنید

ابتدا در ظرفی مقداری کره بریزید سپس شکر قهوه ای و شکر سفید را که از قبل مخلوط کرده اید به کره اضافه کنید، با همزن برقی هم بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست شوند، شکرها باید در کره حل شوند و در کره حل شوند. بدون دانه های درشت در مخلوط.

مرحله 2: وانیل را به مخلوط اضافه کنید

مخلوط کره و شکر را حدود 4 تا 5 دقیقه با هم مخلوط کنید تا بافتی یکدست و یکدست به دست آید. بعد از حل شدن کامل ذرات شکر، کمی وانیل به مخلوط اضافه کنید و دوباره با همزن برقی هم بزنید تا عطر وانیل پخش شود. مواد مخدر بخور

مرحله 3: خمیر مایه خمیر را به مخلوط اضافه کنید

حدود یک دقیقه وانیل را هم بزنید تا طعم آن به خوبی پخش شود، سپس مقداری خمیر مایه فوری به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند، خمیر مایه فعال شده باید به خوبی با همه مواد مخلوط شود و بافتی یکدست و یکدست ایجاد کند.

مرحله 4: اطراف ظرف را با کاردک بردارید

استفاده از خمیر مایه فعال کاملا اختیاری است، اگر خمیر مایه در دسترس نیست می توانید آن را کنار بگذارید و این مرحله را رها کنید، سپس همزن را خاموش کنید، دور کاسه را برس بزنید تا همه مواد با هم مخلوط شوند.

مرحله 5: مخلوط مواد را با لیسک هم بزنید

برای اینکه بافت مخلوط کاملا یکنواخت شود، بعد از استفاده از همزن برقی می توانید مخلوط مواد را با لیسک به مدت 5 دقیقه هم بزنید تا مخلوط یکدست و کاملا یکدست و یکدست و نرم شود. مخلوط را هم نزنید.

مرحله ششم: مخلوط آرد را به مخلوط مواد اضافه کنید

در مرحله بعد آرد سفید و آرد گندم را در ظرف دیگری با هم مخلوط کنید تا بافت سبک و یکدست شود سپس مخلوط آرد را کم کم به مخلوط مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا بافت کاملا یکدست و یکدست شود.

مرحله هفتم: مقدار مناسب آرد را با بقیه مواد مخلوط کنید

دقت کنید که آرد باید کاملا با مواد مخلوط شود تا به صورت گلوله ای داخل مواد باقی نماند، بعد از اینکه بافت مخلوط کاملا صاف، یکدست، نرم و یکدست شد تا خمیر به دست نرود. به دست ها بچسبد و به قوام مناسب برسد.

مرحله هشتم: پوست قهوه ای فندق را جدا کنید

سپس مقداری فندق را تمیز کنید، یعنی پوست قهوه ای آن را بردارید، پوست قهوه ای فندق بعد از پخت، شکل کیک را خراب می کند، پس بهتر است از فندق کاملا سفید و تمیز استفاده کنید، فندق ها تلخ نباشند.

مرحله 9: تفت دادن فندق

در مرحله بعد، تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا تابه کاملا داغ شود، سپس حرارت را کم کنید، فندق ها را در تابه بریزید و حدود 5 تا 10 دقیقه روی حرارت ملایم تفت دهید و فندق ها را مدام در تابه هم بزنید تا آنها نمی سوزند.

مرحله 10: تابه را از روی حرارت بردارید

وقتی بوی خامی فندق ها از بین رفت و تمام قسمت های فندق به طور یکنواخت برشته شد، ظرف را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا حرارت اولیه فندق ها کمی به دمای محیط برسد. تفت دادن فندق اختیاری است اما فندق را خوشمزه تر می کند.

مرحله یازدهم: به جای فندق از مغزهای دیگر استفاده کنید

با توجه به ذائقه و ذائقه خود می توانید به جای فندق از مغزهای دیگر استفاده کنید، مثلا در صورت تمایل پسته یا گردو را برای استفاده در کلوچه آماده کنید، به همین ترتیب داخل مخلوط مواد بریزید و برای تهیه شیرینی از آن استفاده کنید. .

مرحله 12: فندق ها را خرد کنید

پس از پوست کندن فندق ها، آنها را ریز خرد کنید، دقت کنید که فندق ها خیلی پودری و درشت نباشند که زیر دندان احساس شود. برای برش می توانید از دستگاه رنده دستی استفاده کنید.

مرحله 13: فندق و چیپس شکلات را به مخلوط اضافه کنید

سپس فندق های خرد شده را داخل مخلوط مواد بریزید و با لیسک مخلوط کنید تا در همه قسمت ها یکنواخت شود سپس شکلات چیپسی را به مخلوط مواد اضافه کنید، با آنها مخلوط کنید تا مخلوط مواد به طور یکنواخت با فندق مخلوط شود. و با چیپس شکلات پر شده است.

مرحله چهاردهم: کاغذ پخت را در سینی فر قرار دهید

مقدار فندق و شکلات چیپسی به ذائقه شما بستگی دارد و می توانید کم و بیش در مواد بریزید، بعد از اینکه همه مواد خوب با هم مخلوط شدند در سینی فر قرار دهید تا کاملا ببندد. شکل را بپوشانید.

مرحله 15: مخلوط مواد را فرم داده و در سینی فر می چینیم

سپس مقداری حدود 30 گرم از مخلوط را بردارید و با دست فرم دهید و به شکل گردو در بیاورید و در سینی کاغذ چرب شده قرار دهید و همه مواد را به همین ترتیب آماده کنید و شیرینی ها را با فاصله بچینید. . سینی یا روی کاغذ روغنی فرم دهید.

مرحله شانزدهم: دمای فر را تنظیم کنید و شیرینی ها را به مقدار دلخواه بپزید

سپس سینی یا قالب را به مدت 10 دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید و فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید و اجازه دهید شیرینی ها به مدت 15 دقیقه در فر بپزند تا کاملا پخته شده و پس از پخت، شیرینی ها کمی طلایی شوند.

مرحله 17: شیرینی ها را از فر خارج کرده و تزئین کنید

بعد از پختن شیرینی ها، قالب را از فر خارج کنید و بگذارید تا زمانی که شیرینی ها هنوز داغ هستند در دمای اتاق بماند، با چیپس شکلات بپاشید و به دلخواه تزئین کنید، سپس بگذارید کوکی ها در دمای اتاق کاملا خنک شوند.

مرحله 18: شکلات آب شده را روی کوکی ها بریزید و تزئین کنید

وقتی شیرینی ها به دمای محیط رسیدند، آنها را با احتیاط از کاغذ پخت جدا کنید و در ظرف دیگری بچینید. آنها آنها را به درستی انجام می دهند.

مرحله 19: یک کیک سبوس دار را در ظرف مناسبی بریزید و سرو کنید

در نهایت بیسکویت های آرد گندم را در ظرف مناسبی چیده و به شکل مناسب و دلخواه سرو کنید، سپس بیسکویت را به عنوان یک دسر شیک و جذاب یا یک میان وعده خوشمزه و پرطرفدار برای پذیرایی و مهمانی ها در کنار انواع دسرهای دیگر، چای داغ سرو کنید و سرو کنید. قهوه.

آموزش انواع کوکی ها

  • طرز تهیه شیرینی خانگی خوشمزه ولنتاین که طعمی شبیه مربای آلبالو دارد
  • طرز تهیه کلوچه های خوشمزه و لوکس Oreo در خانه
  • طرز تهیه کوکی شکلاتی با گردو، یک دسر آسان و خانگی!
  • طرز تهیه کیک پسته ای، کیک های جذاب و بسیار مجلل!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا