آشپزی

فوت و فن و طرز تهیه گشنیز پلو لذیذ در سال ۱۴۰۳

در این مطلب از سایت روزیانو قصد داریم ساده ترین طرز تهیه گشنیز پلو در سال 1403 را به شما بگوییم. اگر دنبال راز خوشمزگی و فوت و فن و طرز تهیه گشنیز پلو هستید در ادامه مطلب هم را ما باشید.

طرز تهیه برنج با گشنیز

گشنیز پلو یکی از انواع غذاهای لذیذ و اصیل ایرانی است که طعم و عطر بی نظیری دارد، برای آموزش کامل مرحله به مرحله طرز تهیه گشنیز پلو در ادامه مطلب روزیانو با بودن

مواد لازم برای 3 نفر
گوشت چرخ کرده 400 گرم
یک پیاز 1 عدد متوسط
گشنیز تازه 200 گرم
آرد نخودچی یا آرد سوخاری 1.5 قاشق غذاخوری
برنج 2 فنجان
زعفران غلیظ آماده شد 2 قاشق غذاخوری
فلفل سیاه و نمک کافی
زردچوبه و پودر سیر کافی

طرز تهیه برنج با گشنیز

مرحله اول

برای تهیه گشنیز پلو خوشمزه در ابتدای کار پیاز را با دندانه های ریز رنده و صاف کنید تا آب اضافی آن گرفته شود. حالا گوشت چرخ کرده را به همراه پیاز و آرد نخودچی در ظرف مناسبی می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مقداری فلفل سیاه، نمک، زردچوبه و پودر سیر را به کاسه اضافه کنید و به مدت 5 دقیقه خوب ورز دهید تا مواد یکدست و یکدست شوند. بعد گوشت را به اندازه یک گردو از گوشت جدا می کنیم و به شکل توپ در می آوریم.

سطح سوم

حالا کوفته ها را به مدت 30 دقیقه در یخچال و 10 دقیقه در فریزر قرار می دهیم تا استراحت کنند. در همین حین گشنیز را بشویید و ریز خرد کنید. سپس یک ماهیتابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مقدار روغن مایع را داخل تابه می ریزیم و کوفته ها را به تابه اضافه می کنیم سپس تفت می دهیم تا سرخ شوند. حالا مقداری زردچوبه و زعفران را به تابه اضافه کنید و بلافاصله سبزی خرد شده را اضافه کنید.

مرحله پنجم

حالا مواد میانی را به مدت 10 دقیقه تفت می دهیم سپس کمی فلفل سیاه و نمک به تابه اضافه می کنیم و پس از کمی تفت دادن تابه را از روی حرارت بر می داریم. بعد یک قابلمه مناسب را تا نیمه از آب پر می کنیم.

مرحله ششم

حالا قابلمه را روی حرارت قرار دهید و بگذارید آب به جوش بیاید سپس برنج را بشویید و همراه با کمی نمک به قابلمه اضافه کنید. سپس برنج را به مدت 8 تا 12 دقیقه در آب جوش بگذارید.

مرحله هفتم

بعد از گذشت این مدت زمانی که دانه برنج دور دانه نرم شد و دانه ها کمی گیر کردند پخت اولیه انجام شد سپس قابلمه را از روی حرارت برداشته و برنج را آبکشی می کنیم. حالا در یک قابلمه مناسب مقداری روغن بریزید.

مرحله هشتم

در این مرحله ته دیگ مورد نظر را روی قابلمه ثابت می کنیم و یک لایه برنج داخل قابلمه می ریزیم سپس مقداری از مواد میانی را روی برنج می ریزیم و این مراحل را ادامه می دهیم تا مواد تمام شود.

مرحله نهم

حالا شعله پخش کن را روی حرارت ملایم قرار دهید و قابلمه را روی آن قرار دهید سپس درب قابلمه را با درب بپوشانید و روی قابلمه قرار دهید. سپس اجازه دهید برنج به مدت 45 دقیقه روی حرارت بماند تا دم بکشد. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا