آشپزی

فوت و فن و طرز تهیه کیک کشمش و گردو لذیذ در سال ۱۴۰۳

در این مطلب از سایت روزیانو قصد داریم ساده ترین طرز تهیه کیک کشمش و گردو در سال 1403 را به شما بگوییم. اگر دنبال راز خوشمزگی و فوت و فن و طرز تهیه کیک کشمش و گردو هستید در ادامه مطلب هم را ما باشید.

طرز تهیه کیک کشمشی و گردو

کیک کشمشی و گردو یکی از انواع کیک های خوشمزه و پرطرفدار است که با دستور پخت های مختلفی درست می شود، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کیک کشمشی و گردو بعدی با روزیانو با بودن

مواد لازم برای کیک کشمشی و گردو
تخم مرغ 3 تکه
ارد 2 فنجان
روغن مایع ⅔ فنجان
ماست ¾ فنجان
قند 1 فنجان
رنگ صورتی 2 قاشق غذاخوری
پودر خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری
عصاره وانیل 1 قاشق چایخوری
پوست لیمو رنده شده 1 قاشق چایخوری
کشمش و آجیل کافی

طرز تهیه کیک کشمشی و گردو

مرحله اول

برای تهیه کیک کشمشی و گردویی لذیذ در ابتدای کار تمام مواد خنک شده را از یخچال خارج کرده و در آشپزخانه قرار می دهیم تا دمای آنها به دمای محیط برسد. حالا فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ ها را به همراه وانیل در ظرف مناسبی بریزید سپس با همزن برقی با سرعت کم هم بزنید تا تخم مرغ ها منعقد نشوند. حالا شکر را به کاسه اضافه کنید و با یک چرخش قوی مخلوط کنید.

سطح سوم

وقتی مخلوط تخم مرغ غلیظ و کشدار شد، ماست، شیر، روغن مایع، گلاب و پوست لیمو رنده شده را به کاسه اضافه کنید و با همزن برقی با سرعت کم به مدت 30 ثانیه هم بزنید.

مرحله چهارم

بعد آرد و بیکینگ پودر را در صافی ریخته و 3 بار الک می کنیم و در 3 مرحله به ظرف اضافه می کنیم و با لیسک در یک جهت هم می زنیم تا بافت کیک یکدست شود.

مرحله پنجم

در این مرحله روی قالب مورد نظر را با کاغذ چرب شده می پوشانیم سپس نیمی از مایع کیک را داخل قالب می ریزیم و مقداری کشمش و گردوی خرد شده را روی پوشش کیک می ریزیم. حالا بقیه مایه کیک را داخل قالب بریزید.

مرحله ششم

در مرحله بعد مقداری گردوی خرد شده و پره بادام روی کیک می گذاریم سپس قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم کیک به مدت 25 تا 30 دقیقه در فر بماند تا کاملا پخته و طلایی شود.

مرحله هفتم

بعد از این مدت برای اطمینان از پخته شدن کیک، یک خلال دندان یا سیخ چوبی را داخل وسط کیک فرو کنید و آن را بردارید. اگر مایه کیک نچسبید کیک کاملاً پخته است سپس قالب را بردارید. فر

مرحله هشتم

در مرحله بعد اجازه دهید کیک در دمای اتاق بماند تا کاملا خنک شود سپس کیک را از قالب خارج کرده و در ظرف مورد نظر قرار دهید. در آخر کیک را با چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا