آشپزی

فوت و فن و طرز تهیه کیک کدو سبز لذیذ در سال ۱۴۰۳

در این مطلب از سایت روزیانو قصد داریم ساده ترین طرز تهیه کیک کدو سبز در سال 1403 را به شما بگوییم. اگر دنبال راز خوشمزگی و فوت و فن و طرز تهیه کیک کدو سبز هستید در ادامه مطلب هم را ما باشید.

طرز تهیه پای کدو سبز

کیک کدو حلوایی یکی از انواع کیک های خوشمزه و متفاوت است که با دستور پخت های مختلف درست می شود، آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه پای کدو سبز بعدی با روزیانو با بودن

مواد لازم کیک کدو سبز
کدو سبز 2 فنجان
پودر دارچین 1 قاشق چایخوری
اجیل خرد شده ½ فنجان
پودر خمیرمایه 2 قاشق چایخوری
وانیل ¼ قاشق چای خوری
نمک 1 پنی
تخم مرغ 4 عدد
ارد 3 فنجان
روغن مایع 1 فنجان
قند 2 فنجان
جوش شیرین 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه پای کدو سبز

مرحله اول

برای تهیه یک کیک کدو سبز خوشمزه در ابتدای کار فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا فر کاملا داغ شود. بعد کدوها را شسته و رنده می کنیم تا قلب رنده نشود و در آبکش می گذاریم.

مرحله دوم

حالا آرد را به همراه بیکینگ پودر، نمک، پودر دارچین و جوش شیرین در صافی ریخته و 3 بار الک می کنیم، سپس مغزهای خرد شده را اضافه کرده و مخلوط می کنیم. سپس تخم مرغ و شکر و وانیل را در ظرف مناسبی بریزید.

سطح سوم

در این مرحله مواد داخل کاسه را با همزن برقی به مدت 5 تا 7 دقیقه هم می زنیم تا کرم رنگ و کشدار شود. حالا روغن مایع را به کاسه اضافه کنید و با همزن برقی به مدت 30 ثانیه هم بزنید.

مرحله چهارم

سپس کدو سبز رنده شده را به کاسه اضافه کنید و با لیسک مخلوط کنید تا مواد یکدست و یکدست شوند. حالا مخلوط آرد را در 3 مرحله به کاسه اضافه کنید و با کفگیر در یک جهت مخلوط کنید.

مرحله پنجم

وقتی بافت خمیر کیک یکنواخت شد هم زدن را قطع می کنیم سپس قالب مورد نظر را با کمی کره چرب می کنیم و آرد می پاشیم. در مرحله بعد قالب را برمیگردانیم تا آرد اضافی از قالب خارج شود.

مرحله ششم

در این مرحله مایه کیک را داخل قالب بریزید سپس قالب را چند بار روی سطح کار محکم بکوبید تا هوای اضافی بین مایه کیک گرفته شود. حالا قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید و بگذارید کیک به مدت 45 دقیقه بپزد.

مرحله هفتم

بعد از این مدت یک خلال دندان یا سیخ چوبی را در وسط کیک فرو کنید و آن را بردارید. اگر خمیر کیک نچسبد کیک کاملا پخته است. حالا قالب را از فر خارج کنید سپس بگذارید کیک کاملا خنک شود.

مرحله هشتم

وقتی کیک سرد شد از قالب خارج می کنیم و در ظرف مورد نظر می گذاریم. در آخر در صورت تمایل کمی پودر قند به عنوان تزیین روی کیک الک می کنیم سپس به اندازه دلخواه برش می دهیم و سرو می کنیم. نوش جان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا