آشپزی

فوت و فن و طرز تهیه کیک موزی شکلاتی لذیذ در سال ۱۴۰۳

در این مطلب از سایت روزیانو قصد داریم ساده ترین طرز تهیه کیک موزی شکلاتی در سال 1403 را به شما بگوییم. اگر دنبال راز خوشمزگی و فوت و فن و طرز تهیه کیک موزی شکلاتی هستید در ادامه مطلب هم را ما باشید.

طرز تهیه کیک شکلاتی و موز

کیک موز و شکلاتی یکی از کیک های خوشمزه و پرطرفدار است که با مواد مختلف در دستور پخت می شود، آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کیک شکلاتی و موز بعدی با روزیانو با بودن

مواد لازم برای کیک شکلاتی و موز
تخم مرغ 3 تکه
قند ⅔ لیوان
روغن مایع ⅔ لیوان
شیر نر 1 لیوان
ارد 1 و ⅔ لیوان
پودر خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری
موز 2 عدد
وانیل ⅓ قاشق چایخوری
قدرت کاکائو 4 قاشق غذاخوری
مواد تشکیل دهنده پنیر خامه ای
کرم رنگ 300 گرم
قدرت کاکائو 2 قاشق غذاخوری
پنیر خامه ای 2 قاشق غذاخوری
پودر گردو 2 قاشق غذاخوری
مواد لازم برای گاناش
کرم رنگ 200 گرم
شکلات تخته ای 200 گرم
مواد لازم برای کیک
موز 1 قطعه
شیر نر کافی

طرز تهیه کیک شکلاتی و موز

مرحله اول

آماده کردن کیک شکلاتی و موز خوشمزه در ابتدای کار فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا داغ شود. بعد داخل قالب تسمه ای را با کاغذ روغنی می پوشانیم و بعد کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله کیک را آماده می کنیم، برای این کار تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل در ظرف مناسبی می ریزیم سپس با چکش برقی به مدت 10 دقیقه آن را می زنیم تا مخلوط تخم مرغ ها کرمی و کشدار شود.

سطح سوم

حالا شیر و روغن مایع را به کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود سپس با پشت چنگال موزها را له کنید و به کاسه اضافه کنید. در مرحله بعد مخلوط را در کاسه با همزن برقی با سرعت کم به مدت 30 ثانیه هم می زنیم.

مرحله چهارم

حالا پودر کاکائو را داخل کاسه الک کنید و با لیسک خوب هم بزنید تا به مواد اولیه کیک شکلاتی تبدیل شود. بعد بیکینگ پودر را به همراه آرد داخل الک بریزید و 3 بار الک کنید و در 4 مرحله به کاسه اضافه کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله مواد داخل کاسه را با کاردک با حرکات دایره ای به یک طرف مخلوط می کنیم تا بافت خمیر کیک یکدست شود. سپس مایه کیک را داخل قالب روبانی بریزید و قالب را چند بار روی سطح کار محکم بکوبید.

مرحله ششم

ضربه زدن به قالب روی سطح کار باعث می شود هوا و حباب های اضافی در خمیر کیک از بین برود. سپس قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید و بگذارید کیک به مدت 35 تا 40 دقیقه در فر بماند تا کاملا بپزد.

مرحله هفتم

در همین حین قرار است مواد پنیر خامه ای را آماده کنیم برای این کار خامه قنادی را در یک کاسه ترجیحاً فلزی اضافه کرده سپس با همزن برقی به مدت 10 دقیقه هم می زنیم تا فرم بگیرد.

مرحله هشتم

حالا پودر کاکائو را به همراه پنیر خامه ای و گردو پودر شده به کاسه اضافه کنید و دوباره با دور تند همزن برقی هم بزنید تا مخلوط پنیر خامه ای کاملا یکدست و یکدست شود سپس کاسه را در یخچال قرار دهید تا مخلوط نشود. ذوب شدن.

مرحله نهم

در این مرحله گاناش را آماده می کنیم، برای این کار خامه صبحانه را در قابلمه مناسبی ریخته و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. بعد اجازه دهید کرم کاملا گرم و مایع شود.

مرحله دهم

وقتی خامه شروع به جوشیدن کرد، قابلمه را از روی حرارت بردارید و شکلات تخته ای را خرد کنید، سپس به قابلمه اضافه کنید. حالا خامه و شکلات را مدام هم می زنیم تا شکلات ذوب شود.

مرحله یازدهم

وقتی خامه و شکلات با هم ترکیب شدند و یکدست شدند، اجازه دهید گاناش کاملا خنک شود. بعد از 40 دقیقه برای تست کیک، یک خلال دندان یا سیخ چوبی را در مرکز کیک فرو کنید و آن را بردارید.

مرحله دوازدهم

اگر خمیر کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبد، کیک کاملا پخته شده است. در مرحله بعد قالب را از فر خارج کرده و بگذارید کیک کاملا خنک شود سپس کیک را از قالب خارج کرده و به 3 قسمت برش دهید.

مرحله سیزدهم

در این مرحله لایه اول کیک را در قالب قرار می دهیم سپس پنیر خامه ای را از یخچال خارج می کنیم و در قیف یکبار مصرف می ریزیم. در مرحله بعد روی کیک را کمی شیر میمالیم و خامه را به صورت حباب روی آن میریزیم.

مرحله چهاردهم

حالا موز را خلال می کنیم و روی پنیر خامه ای می گذاریم سپس به همین ترتیب ادامه می دهیم تا لایه ها روی هم قرار گیرند. بعد لایه آخر پنیر خامه ای را لوله کرده و با کاردک کاملا صاف کنید.

مرحله پانزدهم

در این مرحله کیک را از قالب خارج کرده و گاناش را روی کیک بریزید. در آخر طبق سلیقه کیک را با شکلات رنده شده تزیین می کنیم و به ابعاد دلخواه برش می دهیم سپس برش های کیک را در ظرف مورد نظر قرار می دهیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا