آشپزی

فوت و فن و طرز تهیه کوکوی بادکوبه لذیذ در سال ۱۴۰۳

در این مطلب از سایت روزیانو قصد داریم ساده ترین طرز تهیه کوکوی بادکوبه در سال 1403 را به شما بگوییم. اگر دنبال راز خوشمزگی و فوت و فن و طرز تهیه کوکوی بادکوبه هستید در ادامه مطلب هم را ما باشید.

طرز تهیه بادکوبه نارگیل

کوکوی بادکوبه یکی از انواع غذاهای لذیذ و محلی ایرانی است که اصل آن متعلق به شمال کشورمان است، آموزش کامل و قدم به قدم آن را مشاهده کنید. طرز تهیه بادکوبه نارگیل بعدی با روزیانو با بودن

مواد لازم برای 4 نفر
سینه مرغ 400 گرم
بابا 2 بزرگ
یک پیاز 1 قطعه بزرگ
زعفران فرآوری شده 2 قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
تخم مرغ 8 عدد
نمک و فلفل سیاه کافی
روغن مایع و زردچوبه. کافی

طرز تهیه بادکوبه نارگیل

مرحله اول

آماده کردن کیک نارگیلی خوشمزه در ابتدای کار سینه مرغ را در قابلمه حاوی آب می ریزیم سپس کمی نمک و زردچوبه و فلفل سیاه به قابلمه اضافه می کنیم و روی حرارت متوسط ​​قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا سینه مرغ را به مدت 1 ساعت در آب جوش بگذارید تا کاملا بپزد سپس از قابلمه خارج کرده و ریز رنده کنید. در مرحله بعد سیب زمینی ها را پوست می گیریم.

سطح سوم

حالا سیب زمینی ها را شسته و خیلی نازک می کنیم سپس ماهیتابه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی روغن مایع اضافه می کنیم و اجازه می دهیم روغن خوب داغ شود.

مرحله چهارم

وقتی روغن داغ شد سیب زمینی های خرد شده را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا سیب زمینی ها طلایی رنگ شوند سپس از ماهیتابه خارج کرده و در آبکش می گذاریم تا روغن اضافی آن کاملا گرفته شود.

مرحله پنجم

سپس تخم‌مرغ‌ها را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه در یک کاسه‌ی نسبتاً عمیق بریزید، سپس خوب هم بزنید تا بافت تخم‌مرغ از گلوله‌ها پاک شود. حالا پیاز را به قطعات کوچک خرد کنید.

مرحله ششم

در این مرحله پیاز خرد شده را به همان ماهیتابه ای که سیب زمینی ها را سرخ کرده بودیم اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا پیاز کاملا سرخ شود سپس از تابه خارج می کنیم و در صافی می گذاریم تا روغن اضافی آن گرفته شود.

مرحله هفتم

سپس سینه مرغ رنده شده را به همراه سیب زمینی، پیاز، رب گوجه فرنگی و دم کرده زعفران به کاسه حاوی تخم مرغ اضافه کنید، سپس خوب هم بزنید تا مواد کاملا با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله هشتم

در این مرحله یک ماهیتابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کف آن را با کمی روغن مایع چرب می کنیم سپس مخلوط کاکائو را داخل تابه می ریزیم و با قاشق آن را صاف می کنیم تا یکدست شود.

مرحله نهم

حالا درب تابه را ببندید و بگذارید کوکو خوب بپزد و یک طرف آن سرخ شود. وقتی نارگیل یک طرف سرخ شد، آن را برمی گردانیم و بدون اینکه درب آن را ببندیم، می گذاریم طرف دیگر کاملا سرخ شود.

مرحله دهم

وقتی دو طرف نارگیل سرخ شد از ماهیتابه خارج می کنیم و در بشقاب مورد نظر می گذاریم. در آخر کوکو را به ابعاد دلخواه برش می دهیم و با نان تازه و گوجه فرنگی و خیارشور سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا