آشپزی

فوت و فن و طرز تهیه ونوشک پلو لذیذ در سال ۱۴۰۳

در این مطلب از سایت روزیانو قصد داریم ساده ترین طرز تهیه ونوشک پلو در سال 1403 را به شما بگوییم. اگر دنبال راز خوشمزگی و فوت و فن و طرز تهیه ونوشک پلو هستید در ادامه مطلب هم را ما باشید.

طرز تهیه پودینگ برنج

اگر به دنبال یک غذای سنتی و خوشمزه هستید، دستور ونوش پیلو را امتحان کنید. این غذا ترکیبی از برنج معطر و گوشت است که با افزودن ادویه های تازه طعم دلچسب و متفاوتی پیدا می کند. برای یک وعده غذایی متفاوت، پودینگ برنج گزینه خوبی است.

برای تهیه پودینگ برنج ابتدا برنج را با کمی نمک خیس کنید و کنار بگذارید. خرده ها را جدا کرده و خوب بشویید. پیاز را تفت دهید تا طلایی شود سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و تفت دهید. رب گوجه فرنگی و زعفران و کمی ادویه را داخل آن بریزید و خوب هم بزنید. گردوهای خرد شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا نرم شوند. برنج را آبکش کرده و با مخلوط گوشت و آرد سوخاری داخل قابلمه بریزید. اجازه دهید حدود 45 دقیقه بماند و سپس با کمی کره یا روغن کرمانشاهی سرو کنید.

ماده اصلی مقدار
برنج، خیس شده 3 فنجان
گوشت گوسفند چرخ شده 300 گرم
تازه و له شده 50 گرم
مواد اضافی مقدار
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده کافی
نمک و فلفل سیاه کافی
زردچوبه کافی

طرز تهیه پودینگ برنج

مرحله 1: آماده سازی برنج

ابتدا برنج را با کمی نمک خیس می کنیم و می گذاریم چند ساعت در آب بماند تا نرم شود. این کار باعث می‌شود برنج در حین پختن، دانه‌بندی و حالت خوبی داشته باشد. خیساندن برنج همچنین به کاهش آرسنیک موجود در برنج کمک می کند که برای سلامتی شما مفید است.

مرحله 2: آماده سازی و پخت

خرده های آن را پاک کنید و چندین بار زیر آب سرد بشویید تا هرگونه آلودگی یا آلودگی از بین برود. ونوشک را بعد از شستن خرد کنید تا به مخلوط گوشت اضافه شود. استفاده از ریحان تازه می تواند طعم و عطر فوق العاده ای به غذاها بدهد.

مرحله 3: مخلوط گوشت را آماده کنید.

پیاز را پوست گرفته، نگینی خرد کرده و در تابه با کمی روغن تفت دهید تا طلایی و نرم شود. سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کرده و تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند. در این مرحله کمی فلفل سیاه به مخلوط اضافه کنید تا طعم گوشت بهتر شود.

مرحله 4: پاستا و ادویه ها را اضافه کنید.

رب گوجه فرنگی را به مخلوط گوشت اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ خام و بوی رب از بین برود. بعد از آن زعفران آماده شده را اضافه کنید که رنگ و عطر مطبوعی به غذا می دهد. دقت کنید رب و زعفران را خوب مخلوط کنید.

مرحله 5: اسپرینکلز را اضافه کنید

ونوشک خرد شده را به مخلوط گوشت اضافه کنید و تفت دهید تا ونوشک نرم شود و عطر آن به غذا اضافه شود. در این مرحله مواد را کمی بپزید تا خرده نان به خوبی با گوشت ترکیب شود.

مرحله 6: برنج را آبکش کنید

برنج خیس شده را آبکش کنید و آب جوش را در قابلمه بزرگی بریزید و برنج را اضافه کنید. کف برنج را بردارید و بعد از چند دقیقه که برنج کمی نرم شد آن را آبکش کنید.

مرحله هفتم: مواد را داخل قابلمه بچینید

کف یک قابلمه مناسب کمی روغن بریزید و یک لایه برنج بریزید. در مرحله بعد مقداری از مخلوط گوشت و آرد را اضافه کنید و این لایه را تکرار کنید تا همه مواد استفاده شوند.

مرحله هشتم: پودینگ برنج را آماده و آماده کنید

برنج را حدود 45 دقیقه روی حرارت ملایم بجوشانید. این به برنج و مواد زمان می دهد تا خوب مخلوط شوند و طعم ها خوب دم بکشند.

مرحله 9: آماده سازی برای سرو

در پایان پخت روی برنج کمی کره یا روغن کرمانشاهی بریزید و پلو را با ماست یا سالاد شیرازی میل کنید. این اضافه کردن کمی چربی در انتها به برنج شدن طعم و درخشندگی آن کمک می کند.

آموزش انواع پلو سنتی.

  • طرز تهیه پلو مخصوص بحرینی مناسب برای مهمانی ها و مجالس مهم
  • طرز تهیه قشقایی پلو خوشمزه; این غذا برای رویدادهای مهم ایده آل است!
  • طرز تهیه نخود پلو با مرغ، یک غذای بسیار خوشمزه
  • طرز تهیه کلم پلو تهرانی به سبک رستورانی خوشمزه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا