آشپزی

فوت و فن و طرز تهیه مربا انجیر لذیذ در سال ۱۴۰۳

در این مطلب از سایت روزیانو قصد داریم ساده ترین طرز تهیه مربا انجیر در سال 1403 را به شما بگوییم. اگر دنبال راز خوشمزگی و فوت و فن و طرز تهیه مربا انجیر هستید در ادامه مطلب هم را ما باشید.

طرز تهیه مربای انجیر

مربای انجیر یکی از پرطرفدارترین انواع مربا در سراسر جهان است که مانند سایر مرباها به عنوان صبحانه سرو می شود، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه مربای انجیر بعدی با روزیانو با بودن

مواد لازم برای مربای انجیر
شکل 1 کیلوگرم
قند 700 گرم
اب 1 لیوان
آبلیموی تازه 1 قاشق غذاخوری
رنگ صورتی 1 قاشق غذاخوری
زعفران آماده (اختیاری) 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه مربای انجیر

مرحله اول

آماده کردن مربای انجیر خوشمزه در ابتدای کار انجیرها را شسته و بدون بریدن ساقه در آبکش می گذاریم تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس شکر و آب را در قابلمه مناسبی بریزید.

مرحله دوم

در مرحله بعد، قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید، سپس اجازه دهید شیره بجوشد و کمی غلیظ شود. حالا با سوزن سوراخ های کوچکی روی انجیر ایجاد می کنیم و وقتی آب آن غلیظ شد به قابلمه اضافه می کنیم.

سطح سوم

سوراخ هایی که روی انجیر ایجاد می کنیم به این دلیل است که در هنگام پخت آب آن به داخل انجیر نفوذ می کند تا انجیر چروک نشود و شکل خود را حفظ کند. سپس حرارت را به حداقل می رسانیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه دهید انجیر به مدت 30 دقیقه در آب بپزد. بعد از این مدت آبلیموی تازه، گلاب و زعفران دم کرده را به قابلمه اضافه کنید، سپس اجازه دهید مربا ۵ دقیقه دیگر روی حرارت بماند.

مرحله پنجم

بعد از این مدت قابلمه را از روی حرارت بردارید و بگذارید مربا در دمای محیط بماند و کاملا خنک شود. اگر می خواهید مربا یکدست شود، می توانید آن را از صافی رد کنید تا دانه های انجیر جدا شوند.

مرحله ششم

وقتی مربا کاملا سرد شد ظرف مناسبی با درب شیشه ای انتخاب می کنیم و مربا را در ظرف مورد نظر می ریزیم. در پایان درب ظرف را محکم ببندید و سپس مربا را در یخچال نگهداری کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا