آشپزی

فوت و فن و طرز تهیه لای پلو قشقایی لذیذ در سال ۱۴۰۳

در این مطلب از سایت روزیانو قصد داریم ساده ترین طرز تهیه لای پلو قشقایی در سال 1403 را به شما بگوییم. اگر دنبال راز خوشمزگی و فوت و فن و طرز تهیه لای پلو قشقایی هستید در ادامه مطلب هم را ما باشید.

طرز تهیه قشقایی پلو

اگر می خواهید یک غذای سنتی و خوشمزه ایرانی را امتحان کنید، طرز تهیه برنج قشقایی را به شما پیشنهاد می کنم. این غذا با گوشت بره و مواد دیگری تهیه می شود که در کنار هم طعم فوق العاده ای ایجاد می کنند. پس بریم سراغ مواد لازم و شروع به آشپزی کنیم.

برای تهیه قشقایی پلو ابتدا برنج را بشویید و خیس کنید. گوشت بره را با نمک و زردچوبه مزه دار کرده و تفت دهید تا قهوه ای طلایی شود. پیاز را خلال کرده و با گوشت تفت دهید. گردو و کشمش را اضافه کنید و سپس زرشک را در آن بریزید. همه چیز را خوب مخلوط کنید. برنج را آبکش کرده و در قابلمه را لایه لایه کنید. ابتدا یک لایه برنج، سپس مخلوط گوشت و در نهایت بقیه برنج. به مدت دو ساعت روی حرارت ملایم بگذارید تا دم بکشد. حالا برنج قشقایی آماده است، بنوشید!

محتویات اصلی مقدار
بره و بره 400 گرم
برنج 3 فنجان
یک پیاز 2 عدد
مواد افزودنی مقدار
زعفران فرآوری شده 2 قاشق غذاخوری
کشمش سیاه 1 قاشق غذاخوری
اجیل خرد شده 1/4 فنجان
زرشک 2 قاشق غذاخوری
دانه های خشک انار اختیاری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه کافی

طرز تهیه قشقایی پلو

مرحله 1: آماده سازی برنج

ابتدا برنج را خوب شسته و با کمی نمک خیس می کنیم تا آماده بپزد. این خیساندن برنج را در هنگام پخت نرم تر و خوش طعم تر می کند. می توانید این مرحله را حدود نیم ساعت قبل از پخت انجام دهید تا برنج زمان کافی برای جذب آب داشته باشد.

مرحله 2: گوشت را آماده کرده و سرخ کنید.

پس از شستن بره، آن را با کمی نمک و زعفران مزه دار می کنیم. این به طعم بهتر گوشت و داشتن عطر بهتر در هنگام پخت کمک می کند. سپس گوشت را در تابه با کمی روغن خوب تفت دهید تا قهوه ای طلایی شود و عطر آن فضا را پر کند.

مرحله 3: پیازها را تفت دهید و گردو و کشمش را اضافه کنید.

پیازها را پوست گرفته و ورقه های ریز خرد کنید و در همان ماهیتابه ای که گوشت را سرخ کرده اید تفت دهید تا طلایی و نرم شوند. سپس گردو و کشمش را اضافه کرده و تفت دهید تا کشمش کمی پف کند و آجیل طعم مطبوعی به خود بگیرد.

مرحله چهارم: زرشک را اضافه کرده و مواد را مخلوط کنید.

زرشک را به مخلوطی که در ماهیتابه در حال تفت دادن است اضافه کنید و هم بزنید تا زرشک هم داغ شود و رنگ و طعم خود را به مواد بدهد. سپس گوشت سرخ شده را به همراه ادویه جات دیگر مانند فلفل و زردچوبه به مخلوط داخل تابه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا همه مواد یکدست شوند.

مرحله 5: برنج را بپزید و آبکشی کنید.

برنج را که قبلا خیس کرده اید در قابلمه آب جوش بریزید و بگذارید بجوشد. پس از جوش آمدن، کف را از آب برنج جدا کرده و برنج را آبکش کنید. این به دانه دار شدن برنج کمک می کند.

مرحله ششم: مواد را لایه لایه کنید و پلو را آماده کنید

کف قابلمه ای که می خواهید پلو را در آن بپزید کمی روغن و یک لایه نازک برنج بریزید. سپس یک لایه از مخلوط گوشت و مواد سرخ شده را روی آن قرار دهید و بقیه برنج را روی مواد بپاشید. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و حدود دو ساعت بپزید تا گوشت کاملا پخته و نرم شود و برنج طعم مواد را بگیرد.

آموزش تهیه غذا La Ploui

  • طرز تهیه پلو لا پلو ساده و خوشمزه مرحله به مرحله
  • طرز تهیه قیمه خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله
  • طرز تهیه کباب خوشمزه به سبک رستورانی مرحله به مرحله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا