آشپزی

فوت و فن و طرز تهیه شیرینی فندقی لذیذ در سال ۱۴۰۳

در این مطلب از سایت روزیانو قصد داریم ساده ترین طرز تهیه شیرینی فندقی در سال 1403 را به شما بگوییم. اگر دنبال راز خوشمزگی و فوت و فن و طرز تهیه شیرینی فندقی هستید در ادامه مطلب هم را ما باشید.

طرز تهیه کلوچه فندقی

خمیر فندقی از آن شیرینی های مجلل و خوش طعمی است که برای سرو در مهمانی ها بسیار مناسب است، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کلوچه فندقی بعدی با روزیانو با بودن

مواد لازم برای خمیر فندقی
کره 125 گرم
شکر پودر شده ½ فنجان
روغن مایع ¼ فنجان
وانیل نوک یک قاشق چای خوری
تخم مرغ 1 قطعه
فندق ½ فنجان
پودر خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری
ارد 3 لیوان
مواد لازم برای شیرینی
شکر پودر شده ½ فنجان
قدرت کاکائو 4 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کلوچه فندقی

مرحله اول

برای تهیه خمیر فندقی لذیذ در ابتدای کار کره را زیر حرارت غیر مستقیم بخار کتری حرارت می دهیم تا کاملا آب شود سپس برای بدست آوردن دوغ آن را در ظرف مناسبی ریخته و در فریزر قرار می دهیم. . تا زمانی که کاملا یخ بزند.

مرحله دوم

وقتی کره یخ زد، ظرف را از فریزر خارج کرده و کره را از خامه سفیدی که جا افتاده جدا کنید. قسمت سفید و ته نشین شده کره را دوغ می نامند که ماندگاری آب نبات را کوتاه می کند.

سطح سوم

در این مرحله کره را در فضای آشپزخانه قرار دهید تا دمای آن کاملا با دمای اتاق سازگار باشد. حالا فر را با دمای 170 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا فر کاملا داغ شود سپس پودر قند را در ظرف مناسبی الک می کنیم.

مرحله چهارم

سپس کره نرم شده را به کاسه اضافه کنید و با همزن برقی به مدت 5 دقیقه هم بزنید تا مخلوط کره سبک و کرم رنگ شود. حالا تخم مرغ ها را به همراه وانیل و بکینگ پودر به کاسه اضافه کنید.

مرحله پنجم

در مرحله بعد مواد را در کاسه با همزن برقی هم میزنیم تا کاملا یکدست و یکدست شوند. حالا مغز فندق ها را داخل تابه بریزید و تابه را روی حرارت قرار دهید سپس تفت دهید تا بوی خامی فندق ها از بین برود و مزه دار شوند.

مرحله ششم

وقتی فندق ها کمی طلایی شدند، قابلمه را از روی حرارت بردارید و در غذاساز بریزید و چرخ کنید، سپس به همراه روغن مایع به کاسه اضافه کنید و دوباره با همزن برقی هم بزنید تا یکدست شوند.

مرحله هفتم

در این مرحله آرد را 3 بار الک می کنیم و به صورت کنترل شده به ظرف اضافه می کنیم و با لیسک هم می زنیم تا خمیر در ظرف جمع شود سپس با نوک انگشتان که نرم شد ورز می دهیم. خمیری که مخلوط نمیشه به دستمون میچسبه آرد اضافه میکنیم.

مرحله هشتم

حالا خمیر را بین دو تکه سلفون گذاشته و به کمک وردنه به ضخامت نیم سانت پهن می کنیم و با کاتر مورد نظر برش می دهیم. در مرحله بعد سینی فر را با کاغذ چرب شده بپوشانید سپس توده های قالب زده را روی سینی قرار دهید.

مرحله نهم

در این مرحله سینی را در طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت 20 دقیقه در فر بمانند تا کاملا بپزند. بعد از این مدت که لبه های کوکی ها کاملا طلایی شد سینی را از فر خارج می کنیم.

مرحله دهم

حالا بدون دست زدن به شیرینی ها می گذاریم کاملا خنک شوند سپس پودر قند و پودر کاکائو را داخل صافی می ریزیم و روی شیرینی ها صاف می کنیم. در آخر شیرینی ها را در بشقاب بریزید و با چای میل کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا