آشپزی

فوت و فن و طرز تهیه شیرینی برنجی قزوینی لذیذ در سال ۱۴۰۳

در این مطلب از سایت روزیانو قصد داریم ساده ترین طرز تهیه شیرینی برنجی قزوینی در سال 1403 را به شما بگوییم. اگر دنبال راز خوشمزگی و فوت و فن و طرز تهیه شیرینی برنجی قزوینی هستید در ادامه مطلب هم را ما باشید.

طرز تهیه کیک برنجی قزوینی

کیک برنجی قزوینی یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین شیرینی های ایرانی است که برای سرو بسیار مناسب است، آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کیک برنجی قزوینی بعدی با روزیانو با بودن

مواد لازم کیک برنجی قزوینی
مخلوطی از کره و روغن جامد. 380 گرم
شکر پودر شده 200 گرم
زرده 4 عدد
سفیده تخم مرغ 1 قطعه
آرد برنج 750 گرم
رنگ صورتی 3 قاشق غذاخوری
پودر هل 2 قاشق چایخوری
زعفران فرآوری شده کافی
خلال پسته برای تزئین

طرز تهیه کیک برنجی قزوینی

مرحله اول

برای تهیه کیک برنجی قزوینی خوشمزه، در ابتدای کار، کره را 30 دقیقه قبل از شروع کار از یخچال خارج کرده و اجازه دهید کاملا نرم شود، سپس به همراه روغن جامد در ظرف مناسبی بریزید.

مرحله دوم

حالا پودر قند را داخل کاسه الک کنید و با همزن دستی خوب هم بزنید تا گلوله نشود سپس زرده ها را به همراه سفیده ها از صافی رد کنید و به ظرف اضافه کنید.

سطح سوم

در مرحله بعد مواد داخل کاسه را با همزن دستی به مدت یک دقیقه هم می زنیم تا مواد با هم ترکیب شوند سپس گلاب را به کاسه اضافه می کنیم و به هم زدن ادامه می دهیم. سپس آرد برنج را در الک بریزید و 3 بار الک کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد برنج را یکباره به کاسه اضافه کنید و خوب ورز دهید تا خمیر یکدست و یکدستی به دست آید. توجه داشته باشید که روش ورز دادن به این صورت است که خمیر را روی هم قرار می دهیم و روی هم می مالیم.

مرحله پنجم

حالا خمیر را به دو قسمت تقسیم کنید و در یکی از قسمت ها مقداری زعفران آماده شده اضافه کنید و دوباره به همین ترتیب ورز دهید تا خمیر به رنگ زعفرانی در بیاید. بعد به اندازه یک گردو از خمیر جدا می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله خمیر را در دست بغلتانید و اگر خمیر ترک نداشت بافت آن خوب است. حالا پودر هل را به قسمت دیگر خمیر اضافه کنید و به همین ترتیب ورز دهید تا خمیر کاملا صاف و یکدست شود.

مرحله هفتم

حالا خمیرها را در دو کیسه فریزر جداگانه قرار می دهیم و صاف می کنیم سپس به مدت 12 تا 24 ساعت در دمای محیط قرار می دهیم تا استراحت کنند. بعد از این مدت فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله توده ها را له می کنیم تا کاملا نرم شوند سپس توده ها را به اندازه یک گردوی کوچک جدا می کنیم و مهر می زنیم تا مزه دار شوند. بعد توده ها را با فاصله از هم روی سینی بدون کاغذ روغنی می چینیم.

مرحله نهم

حالا روی خمیر زعفران را با خلال پسته و خمیر هل را با دانه هل تزیین می کنیم سپس سینی را در طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم شیرینی ها در فر بماند تا کاملا بپزند.

مرحله دهم

وقتی شیرینی ها پخته شدند سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به آن ها اجازه دهید کاملا خنک شوند. وقتی شیرینی ها خنک شدند کمی داخل سینی جابه جا می کنیم و از سینی خارج می کنیم.

مرحله یازدهم

در نهایت شیرینی ها را در ظرف مناسبی بریزید و با چای تازه دم کرده سرو کنید. برای نگهداری این نوع شیرینی ها می توانید آنها را در ظرف دربسته و در جای خشک و خنک و بدون نور نگهداری کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا