آشپزی

فوت و فن و طرز تهیه سوفله بادمجان لذیذ در سال ۱۴۰۳

در این مطلب از سایت روزیانو قصد داریم ساده ترین طرز تهیه سوفله بادمجان در سال 1403 را به شما بگوییم. اگر دنبال راز خوشمزگی و فوت و فن و طرز تهیه سوفله بادمجان هستید در ادامه مطلب هم را ما باشید.

طرز تهیه سوفله بادمجان

سوفله بادمجان یکی از غذاهای خوشمزه و جشن است که با دستور پخت های مختلف می توانید آن را تهیه کنید، آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه سوفله بادمجان بعدی با روزیانو با بودن

مواد لازم برای 4 نفر
بادمجان 2 کیلو
گوشت چرخ کرده 500 گرم
یک پیاز 1 قطعه بزرگ
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
پیتزای پنیری 100 گرم
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه کافی
شامل مواد لازم برای سس می باشد.
کره 50 گرم
شیر نر 1 فنجان
آرد سفید 2 قاشق غذاخوری
کرم رنگ 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه کافی

طرز تهیه سوفله بادمجان

مرحله اول

برای تهیه سوفله بادمجان خوشمزه در ابتدای کار فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا داغ شود. در مرحله بعد بادمجان ها را شسته و پوست آن ها را جدا می کنیم و به صورت ورقه ای برش می دهیم.

مرحله دوم

حالا یک ماهیتابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار دهید و کمی روغن مایع به آن اضافه کنید سپس اجازه دهید روغن خوب داغ شود. بعد برش های بادمجان را در تابه می ریزیم و دو طرف آن ها را کاملا سرخ می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله بادمجان های سرخ شده را از تابه خارج کرده و روی دستمال مخصوص جاذب روغن قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود. حالا پیاز را نگینی خرد کنید و سپس تابه ای جداگانه روی حرارت قرار دهید.

مرحله چهارم

بعد کمی روغن مایع به ماهیتابه اضافه می کنیم و پیاز را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا کاملا تفت داده شود. وقتی پیاز سرخ شد، گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا گوشت سرخ شود.

مرحله پنجم

حالا رب گوجه فرنگی را به همراه نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا رب گوجه فرنگی و ادویه ها کاملا سرخ شوند. وقتی گوشت کاملا پخت، ماهیتابه را از روی حرارت بردارید.

مرحله ششم

در این مرحله اقدام به درست کردن بشامل می کنیم، برای این کار قابلمه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کره را اضافه می کنیم و می گذاریم ذوب شود، سپس آرد را به قابلمه اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله هفتم

وقتی بوی خامی آرد کاملا از بین رفت شیر ​​را کم کم به قابلمه اضافه کنید و مدام هم بزنید تا گلوله های آرد داخل شیر باز شود. حالا سس را مدام هم می زنیم تا به قوام فرنی برسد.

مرحله هشتم

بعد از اینکه سس به غلظت دلخواه رسید خامه را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به قابلمه اضافه کنید و مخلوط کنید سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید. بعد یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله نهم

حالا یک لایه بادمجان های سرخ شده را کنار هم در بشقاب می گذاریم سپس مقداری از مواد گوشتی را روی بادمجان ها می مالیم. سپس مقداری سس بشامل روی گوشت بریزید و روی آن را با پنیر پیتزا بریزید.

مرحله دهم

به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شود سپس لایه آخر را با مقدار زیادی پنیر پیتزا می پوشانیم. برای زیباتر شدن سوفله فلفل دلمه ای را حلقه حلقه می کنیم و روی پنیر پیتزا می گذاریم.

مرحله یازدهم

در این مرحله قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید و اجازه دهید سوفله به مدت 30 دقیقه در فر بماند تا پنیر روی پیتزا کاملا آب شود. بعد از این مدت گریل را به مدت 5 دقیقه روشن می کنیم تا پنیر پیتزا طلایی و خوش رنگ شود. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا