آشپزی

فوت و فن و طرز تهیه دونات مرغ لذیذ در سال ۱۴۰۳

در این مطلب از سایت روزیانو قصد داریم ساده ترین طرز تهیه دونات مرغ در سال 1403 را به شما بگوییم. اگر دنبال راز خوشمزگی و فوت و فن و طرز تهیه دونات مرغ هستید در ادامه مطلب هم را ما باشید.

طرز تهیه دونات مرغ

دونات مرغ یکی از غذاهای خوشمزه و ساده ای است که به روش های مختلف درست می شود، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه دونات مرغ بعدی با روزیانو با بودن

مواد لازم برای 4 نفر
ران و سینه مرغ 400 گرم
بابا 1 قطعه
یک پیاز 1 قطعه
سیر 2 قرص
جعفری تازه 1 قاشق غذاخوری
آرد سوخاری 2 قاشق غذاخوری
تخم مرغ 2 عدد
آرد سوخاری کافی
آرد سفید کافی
پودر آویشن، پاپریکا و پودر پیاز کافی
روغن مایع، نمک و فلفل سیاه. کافی

طرز تهیه دونات مرغ

مرحله اول

برای تهیه دونات مرغ خوشمزه ابتدا سیب زمینی ها را بشویید و در قابلمه ای با آب بریزید سپس قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و سیب زمینی ها را به مدت 1 ساعت در آب جوش بگذارید تا پخته شوند.

مرحله دوم

بعد از این مدت سیب زمینی را از قابلمه خارج می کنیم و پوست آن را می گیریم سپس به همراه پیاز، سیر، آرد سوخاری، جعفری تازه، تخم مرغ و کمی پودر آویشن، پاپریکا، پودر پیاز، نمک و در غذاساز قرار می دهیم. فلفل سیاه. .

سطح سوم

حالا ران و سینه مرغ را از استخوان جدا کرده و اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد به صورت خمیر درآیند. سپس مواد را در قیف یکبار مصرف بریزید و سپس مقداری آرد سفید داخل سینی بریزید.

مرحله چهارم

حالا مواد را به شکل دونات روی آرد داخل سینی قرار می دهیم سپس روی دونات ها کمی آرد الک می کنیم تا کاملا سطحشان را بپوشاند. سپس دونات ها را به مدت 1 ساعت در فریزر قرار دهید تا کاملا سفت و منجمد شوند.

مرحله پنجم

بعد از این مدت دونات ها را از فریزر خارج می کنیم. سپس تخم مرغ ها را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه در ظرف مناسبی بریزید و با چنگال خوب هم بزنید تا تخم مرغ ها خرد شوند.

مرحله ششم

در مرحله بعد، ابتدا دونات ها را در تخم مرغ فرو کنید و سپس در پودر سوخاری بغلتانید تا سطح دونات ها کاملاً پوشانده شود. حالا یک ماهیتابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی روغن مایع به ماهیتابه اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

به خاطر داشته باشید که زمان خارج کردن دونات ها از فریزر تا سرخ کردن آن ها باید کوتاه باشد. در غیر این صورت دونات ها شل و نرم می شوند و در حین سرخ شدن از هم می ریزند. حالا دونات ها را در تابه بریزید و دو طرف آن ها را کاملا سرخ کنید.

مرحله هشتم

سپس دونات های سرخ شده را از ماهیتابه خارج کرده و روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود. در آخر دونات ها را با نان تازه، خیارشور و گوجه فرنگی سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا