آشپزی

فوت و فن و طرز تهیه خمیر پیتزا لذیذ در سال ۱۴۰۳

در این مطلب از سایت روزیانو قصد داریم ساده ترین طرز تهیه خمیر پیتزا در سال 1403 را به شما بگوییم. اگر دنبال راز خوشمزگی و فوت و فن و طرز تهیه خمیر پیتزا هستید در ادامه مطلب هم را ما باشید.

طرز تهیه خمیر پیتزا

خمیر پیتزا نوعی نان است که به عنوان پایه برای انواع پیتزا استفاده می شود. در این آموزش یکی از کامل ترین روش ها می باشد. طرز تهیه خمیر پیتزا برای شما عزیزان آماده کرده ایم با ما همراه باشید.

مواد لازم: 2 عدد خمیر پیتزا
روغن جامد 6 عاشق غذا
ارد 2 لیوان و نیم
شیر گرم 1 لیوان
تخم مرغ 1 قطعه
نمک نوک یک قاشق غذاخوری
پودر beknig 1 قاشق غذاخوری

دستور تهیه خمیر پیتزا

مرحله اول

آماده کردن خمیر پیتزا ابتدا تخم مرغ ها را در ظرف مناسبی ریخته و با چنگال هم می زنیم تا بافت تخم مرغ ها کاملا باز شود سپس روغن جامد و نمک را به کاسه اضافه می کنیم و دوباره تخم مرغ ها را مخلوط می کنیم تا با نمک و روغن جامد مخلوط شوند.

مرحله دوم

در این مرحله آرد را دوبار الک کرده و با بکینگ پودر مخلوط می کنیم. در مرحله بعد شیر گرم را به ظرف حاوی تخم مرغ اضافه می کنیم و سپس آرد را کم کم اضافه می کنیم و به هم زدن ادامه می دهیم تا آرد گلوله نشود.

سطح سوم

مواد را با دست خوب مخلوط می کنیم تا خمیر نرم و لطیفی به دست بیاید که دیگر به دست نچسبد. اگر خمیر چسبناک بود، کمی آرد اضافه کنید تا دیگر به دستتان نچسبد. در این حالت خمیر را با دست به مدت 5 دقیقه ورز می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله خمیر را در قابلمه می گذاریم و درب آن را با پارچه تمیز می پوشانیم سپس قابلمه را در جای گرمی قرار می دهیم تا خمیر یک ساعت استراحت کند. بعد از یک ساعت خمیر را به دو قسمت تقسیم می کنیم.

مرحله پنجم

روی سطح صاف مقداری آرد بپاشید و دو تکه خمیر را جداگانه با وردنه صاف کنید و روی تابه های پیتزا قرار دهید. قالب ها را به مدت 15 دقیقه در فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید تا نیم پز شوند.

مرحله ششم

بعد از 15 دقیقه خمیر پیتزا را از فر خارج کرده و در صورت تمایل مواد مورد نظر را روی آن می ریزیم و دوباره در فر قرار می دهیم. همچنین می توانید خمیر پیتزا را در کیسه فریزر قرار داده و در فریزر نگهداری کنید.

نکاتی برای درست کردن خمیر پیتزا

بهترین آرد برای خمیر پیتزا.

آردی که سرآشپزهای معروف و حرفه ای برای پخت خمیر پیتزا توصیه می کنند، آرد مخصوص شیرینی پزی است، دلیل آن هم این است که آرد قنادی نسبت به آرد نانوایی بافت نرم تری دارد و خمیر پخته شده با آرد شیرینی تردتر و مرطوب تر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا