آشپزی

فوت و فن و طرز تهیه ترشی گوجه سبز لذیذ در سال ۱۴۰۳

در این مطلب از سایت روزیانو قصد داریم ساده ترین طرز تهیه ترشی گوجه سبز در سال 1403 را به شما بگوییم. اگر دنبال راز خوشمزگی و فوت و فن و طرز تهیه ترشی گوجه سبز هستید در ادامه مطلب هم را ما باشید.

طرز تهیه ترشی گوجه سبز

ترشی گوجه سبز یکی از ترشی های خوشمزه و قدیمی ایرانی است که طرفداران زیادی دارد، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه ترشی گوجه سبز بعدی با روزیانو با بودن

مواد لازم ترشی با گوجه سبز
گوجه سبز 300 گرم
سیر 3 قرص
سرکه ⅓ لیوان
آب جوشیده گرم 1 لیوان
ترخون 3 شاخه
خوش طعم 3 شاخه
بذر گشنیز 1 قاشق غذاخوری
نمک 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه ترشی گوجه سبز

مرحله اول

برای تهیه ترشی گوجه سبز خوشمزه، در ابتدای کار گوجه سبز را شسته و روی دستمال می گذاریم تا کاملا خشک شود. سپس سرکه را با آب جوشیده و نمک مخلوط کنید تا ذرات نمک کاملا حل شوند.

مرحله دوم

سپس گوجه سبز را در یک لیوان تمیز و خشک قرار می دهیم. حالا سیر را به همراه تخم گشنیز، نمک و ترخون در کاسه بریزید سپس مخلوط سرکه را روی گوجه سبز داخل کاسه بریزید.

سطح سوم

حالا درب ظرف را محکم ببندید سپس ظرف را به مدت 30 دقیقه وارونه در دمای اتاق قرار دهید تا درب شیشه بسته شود. بعد از این مدت شیشه را به مدت دو هفته در یخچال قرار می دهیم.

مرحله چهارم

بعد از دو هفته که گوجه سبز تغییر رنگ داد، ترشی گوجه سبز رسیده و آماده سرو می شود. در آخر درب ظرف را باز می کنیم و ترشی گوجه سبز را به همراه انواع غذا سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا