آشپزی

فوت و فن و طرز تهیه ترشی مخلوط لذیذ در سال ۱۴۰۳

در این مطلب از سایت روزیانو قصد داریم ساده ترین طرز تهیه ترشی مخلوط در سال 1403 را به شما بگوییم. اگر دنبال راز خوشمزگی و فوت و فن و طرز تهیه ترشی مخلوط هستید در ادامه مطلب هم را ما باشید.

طرز تهیه ترشی مخلوط

ترشی مخلوط یکی از ترشی های خوشمزه و اصیل ایرانی است که با مواد مختلفی درست می شود، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه ترشی مخلوط بعدی با روزیانو با بودن

مواد لازم برای ترشی مخلوط
گل كلم 500 گرم
هویج 300 گرم
خیار بوته ای 200 گرم
سیر 7 قرص
موسیر خشک 10 عدد
بامیه 150 گرم
کرفس 200 گرم
فلفل سبز 1 قطعه
تخم گشنیز و سیاه دانه. از هر کدام 2 قاشق غذاخوری
نمک 1 قاشق غذاخوری
سرکه کافی

طرز تهیه ترشی مخلوط

مرحله اول

آماده کردن ترشی مخلوط خوشمزه در ابتدای کار گل کلم را شسته و به اندازه های دلخواه برش می دهیم. سپس هویج را بشویید و بعد از جدا کردن پوست آن را به حلقه های متوسط ​​خرد کنید.

مرحله دوم

حالا گل کلم و هویج را به همراه کمی نمک و زردچوبه در قابلمه حاوی آب می ریزیم سپس قابلمه را روی حرارت می گذاریم و به مدت 5 دقیقه اجازه می دهیم مواد داخل قابلمه بپزند تا کمی نرم شوند.

سطح سوم

بعد از این مدت گل کلم و هویج را داخل آبکش بریزید و بگذارید آب اضافی آن کشیده شود. حالا خیار را به همراه بامیه و کرفس و فلفل سبز می کنیم سپس می گذاریم کاملا خشک شوند.

مرحله چهارم

سپس خیار، کرفس و فلفل سبز را به اندازه های دلخواه خرد کنید و کنار بگذارید. حالا خیار، سیر، موسیر خشک، بامیه و فلفل سبز را به کاسه حاوی گل کلم و هویج اضافه می کنیم، سپس خوب مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

حالا تخم گشنیز و سیاه دانه را به مواد ترشی اضافه کنید سپس خوب مخلوط کنید. بعد مواد ترشی را در ظرف مورد نظر می ریزیم و کمی سرکه را با نمک مخلوط می کنیم و در ظرف حاوی مواد ترشی می ریزیم.

مرحله ششم

سپس درب ظرف را محکم ببندید و سپس اجازه دهید ترشی به مدت 10 روز در دمای اتاق استراحت کند تا کاملا برسد. بعد از این مدت ترشی را در یخچال می گذاریم و همراه غذا سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا