آشپزی

فوت و فن و طرز تهیه ترشی فلفل لذیذ در سال ۱۴۰۳

در این مطلب از سایت روزیانو قصد داریم ساده ترین طرز تهیه ترشی فلفل در سال 1403 را به شما بگوییم. اگر دنبال راز خوشمزگی و فوت و فن و طرز تهیه ترشی فلفل هستید در ادامه مطلب هم را ما باشید.

طرز تهیه فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای یکی از ترشی های خوشمزه و ساده است که با مواد مختلف درست می شود، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه فلفل دلمه ای بعدی با روزیانو با بودن

مواد لازم برای فلفل دلمه ای
فلفل سبز 200 گرم
سیر 3 قرص
اب 1 لیوان
سرکه سفید 1 لیوان
تخم گشنیز (اختیاری) 1 قاشق غذاخوری
نمک 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه فلفل دلمه ای

مرحله اول

آماده کردن فلفل دلمه ای خوشمزه در ابتدای کار فلفل سبز را شسته و روی حوله قرار می دهیم تا رطوبت اضافی آن کاملا گرفته شود. بعد آب را به قابلمه اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید.

مرحله دوم

سپس سرکه سفید را به قابلمه اضافه کنید و سپس فلفل سبز را داخل قابلمه بریزید. حالا اجازه دهید فلفل سبز به مدت 3 تا 4 دقیقه در مخلوط آب جوش و سرکه بماند تا کمی نرم شوند.

سطح سوم

بعد از این مدت قابلمه را از روی حرارت بردارید و بگذارید فلفل ها به مدت 1 ساعت کاملا خنک شوند. حالا فلفل های خنک شده را در یک شیشه تمیز و خشک قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در مرحله بعد سیر و نمک و در صورت تمایل تخم گشنیز را به ظرف اضافه کنید سپس به اندازه ای سرکه سفید به ظرف اضافه کنید تا سطح فلفل سبز را کاملا بپوشاند. حالا درب ظرف را محکم ببندید.

مرحله پنجم

حالا ترشی را به مدت 10 روز در دمای محیط قرار می دهیم تا کاملا برسد و رنگ فلفل ها تغییر کند. بعد از این مدت ترشی را در یخچال نگه می داریم و سپس با غذا سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا