آشپزی

فوت و فن و طرز تهیه آش اسفناج لذیذ در سال ۱۴۰۳

در این مطلب از سایت روزیانو قصد داریم ساده ترین طرز تهیه آش اسفناج در سال 1403 را به شما بگوییم. اگر دنبال راز خوشمزگی و فوت و فن و طرز تهیه آش اسفناج هستید در ادامه مطلب هم را ما باشید.

طرز تهیه سوپ اسفناج

آش اسفناج یکی از سوپ های خوشمزه و قدیمی ایرانی است که با دستور پخت های مختلف درست می شود، آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه سوپ اسفناج بعدی با روزیانو با بودن

مواد لازم برای 5 نفر
اسفناج 500 گرم
لوبیا چیتی ½ فنجان
بلغور گندم ¼ فنجان
عدس 1 فنجان
قرقره ½ فنجان
یک پیاز 2 بزرگ
سیر 7 قرص
کشک 2 قاشق غذاخوری
عصاره گوشت گاو 1 قاشق غذاخوری
پودر آویشن 1 قاشق چایخوری فلفل
زردچوبه 1.5 قاشق چایخوری
نعنا داغ کافی
نمک و فلفل سیاه کافی

طرز تهیه سوپ اسفناج

مرحله اول

آماده کردن سوپ اسفناج خوشمزه در ابتدای کار لوبیا چیتی را شسته و در ظرفی حاوی آب قرار می دهیم سپس یک شب اجازه می دهیم لوبیا در آب بماند تا خیس شود و در این مدت چند بار آب ظرف را عوض می کنیم. .

مرحله دوم

تغییر آب در کاسه باعث می شود حبوبات خوب پف کنند. بعد از این مدت لوبیا چیتی را آبکشی می کنیم و در قابلمه حاوی آب می گذاریم سپس قابلمه را روی حرارت می گذاریم و اجازه می دهیم لوبیا نیم پز شود.

سطح سوم

در همین حین اسفناج را بشویید و در آبکش بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود سپس پیاز را به همراه سیر ریز خرد کرده و در ماهیتابه مناسبی روی حرارت ملایم قرار دهید. حالا مقداری روغن مایع به تابه اضافه کنید.

مرحله چهارم

در مرحله بعد پیاز را به همراه مقداری زردچوبه به تابه اضافه کرده و تفت دهید تا سبک و شیشه ای شود، سپس سیر را به تابه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا بوی سیر گرفته شود. حالا پودر آویشن و عصاره گوشت را به تابه اضافه کنید.

مرحله پنجم

در مرحله بعد کمی نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا بوی خامی آن از بین برود. وقتی لوبیا چیتی نیم پز شد، مخلوط سیر و پیاز را به قابلمه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند.

مرحله ششم

حالا عدس ها را به همراه ماش و آرد گندم بشویید سپس به قابلمه اضافه کنید و به نسبت مواد آب را به قابلمه اضافه کنید و بگذارید مواد کاملا بپزند. در مرحله بعد اسفناج ها را تقریبا خرد می کنیم و در نیم ساعت آخر پخت به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

پس از افزودن اسفناج، کشک را با کمی آب جوش رقیق کرده و به همراه مقداری نمک و نعناع تند به قابلمه اضافه می کنیم، سپس خوب هم می زنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند و پس از آماده شدن سوپ سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا