آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه یتیمچه کدو سبز در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه کدو سبز یتیم.

یتیمچه کدو سبز یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین غذاهای ایرانی است که با مواد مختلفی درست می شود. برای آموزش کامل مرحله به مرحله طرز تهیه یاتیمچه کدو سبز به این لینک مراجعه کنید. روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای 4 نفر
کدو سبز 4 عدد متوسط
گوجه فرنگی 6 عدد
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
یک پیاز 2 عدد
نمک و فلفل سیاه کافی
زردچوبه و روغن کافی

طرز تهیه کدو سبز یتیم.

مرحله اول

برای تهیه یک یامیچه خوشمزه با کدو سبز ابتدا کدوها را خوب بشویید سپس پوست آن را بگیرید و به اندازه یک حبه قند نگینی برش دهید. بعد گوجه ها را خوب شسته و نگینی می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله کدو و گوجه فرنگی خرد شده را در قابلمه مناسبی می ریزیم سپس در قابلمه را می بندیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کدو و گوجه فرنگی کمی پخته و نرم شوند.

سطح سوم

بعد از اینکه آب گوجه و کدو حلوایی گرفته شد 1 لیوان آب اضافه می کنیم. در مرحله بعد پیاز را به صورت ورقه های نازک و یکدست خرد کنید، سپس یک ماهیتابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار دهید.

مرحله چهارم

در این مرحله کمی روغن به تابه اضافه می کنیم و وقتی کمی داغ شد پیاز خرد شده را به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود سپس کمی زردچوبه و فلفل سیاه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا چند دقیقه دیگر مواد را تفت می دهیم تا پیاز و ادویه ها یکدست شود. در مرحله بعد رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود و طعم خامی خود را به خود بگیرد.

مرحله ششم

در این مرحله رب گوجه فرنگی سرخ شده را به قابلمه حاوی کدو سبز اضافه کنید و مخلوط کنید. در آخر نمک و ادویه غذا را اندازه می کنیم و می گذاریم استراحت کند. بعد از اینکه یتیمچه داخل روغن افتاد با نان سرو می کنیم.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا