آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه گراتن سیب زمینی در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه سیب زمینی گراتن

گراتن سیب زمینی یکی از غذاهای بین المللی خوشمزه و پرطرفدار است که با مواد مختلفی درست می شود، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه سیب زمینی گراتن بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای 4 نفر
بابا 4 عدد
گوشت 250 گرم
یک پیاز 2 عدد
فلفل های رنگی 1 قطعه
قارچ 8 عدد
پیتزای پنیری کافی
رب گوجه فرنگی 3 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه کافی
شامل مواد لازم برای سس می باشد.
آرد گندم 2 قاشق غذاخوری
شیر نر 1 فنجان
کره 50 گرم

طرز تهیه سیب زمینی گراتن

مرحله اول

برای تهیه گراتن سیب زمینی لذیذ ابتدا گوشت را به قطعات کوچک خرد کنید سپس در چرخ گوشت بریزید و در ظرف مناسبی چرخ کنید. در مرحله بعد یک گلدان مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله دوم

حالا سیب زمینی را پوست می گیریم و سپس می شوییم. در مرحله بعد سیب زمینی را ورقه ای برش می دهیم سپس برش های سیب زمینی را به همراه یک قاشق چایخوری نمک در قابلمه می ریزیم.

سطح سوم

در این مرحله داخل قابلمه آب می ریزیم و روی حرارت می گذاریم، سپس می گذاریم سیب زمینی بپزد تا دل کمی بچسبد. در مرحله بعد پوست پیاز را جدا کرده و به صورت خلالی برش می دهیم.

مرحله چهارم

حالا فلفل دلمه ای را به صورت نوارهای نازک برش می دهیم. بعد یک ماهیتابه را روی حرارت می گذاریم سپس کمی روغن مایع اضافه می کنیم و بلافاصله پیاز را به تابه اضافه می کنیم. بعد پیاز را تفت می دهیم.

مرحله پنجم

بعد از اینکه پیاز سبک و شیشه ای شد فلفل دلمه ای را اضافه کنید سپس تفت دادن را ادامه دهید تا بوی خامی فلفل دلمه از بین برود. بعد قارچ را شسته و سپس پوست آن را جدا می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله قارچ را به اندازه دلخواه برش می دهیم سپس قارچ را به تابه اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا آب قارچ گرفته شود. بعد از اینکه آب قارچ تبخیر شد، گوشت چرخ کرده را اضافه کنید.

مرحله هفتم

حالا گوشت را تفت می دهیم تا رنگ آن تغییر کند. در مرحله بعد نمک و فلفل سیاه و زردچوبه و رب گوجه فرنگی را به مواد میانی اضافه می کنیم سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه ها گرفته شود و رب کاملا سرخ شود.

مرحله هشتم

در این مرحله کمی آب جوش به مواد میانی اضافه می کنیم سپس مخلوط می کنیم و درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم 15 دقیقه روی حرارت بماند. بعد سیب زمینی ها را در آبکش می ریزیم.

مرحله نهم

حالا اجازه دهید آب اضافی سیب زمینی ها خارج شود و آن را خنک کنید. بعد برای درست کردن بشامل ابتدا یک ماهیتابه مناسب انتخاب می کنیم سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم و آرد را داخل آن می ریزیم.

مرحله دهم

در این مرحله آرد را کمی تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود سپس کره را اضافه کرده و مخلوط می کنیم. سپس شیر را در تابه بریزید و مدام هم بزنید تا سس غلیظ شود.

مرحله یازدهم

در این مرحله فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم و می گذاریم گرم شود. بعد ظرفی را انتخاب می کنیم که گرم شود و داخل آن را با کمی روغن چرب می کنیم.

مرحله دوازدهم

در این مرحله ورقه های سیب زمینی را کف ظرف مورد نظر می چینیم و سپس مواد گوشتی را روی سیب زمینی ها پخش می کنیم. بعد روی مواد میانی کمی سس بشامل بریزید.

مرحله سیزدهم

حالا به مقدار دلخواه سس را روی پنیر پیتزا بریزید. بعد ورقه های سیب زمینی را پشت سر می گذاریم و مواد میانی را روی سیب زمینی ها می ریزیم. این مراحل را به ترتیب انجام می دهیم تا مواد را تمام کنیم.

مرحله چهاردهم

در این مرحله لایه آخر را کاملا با پنیر پیتزا می پوشانیم و مقداری آب روی پنیر پیتزا می پاشیم تا حالت ارتجاعی پیدا کند. بعد ظرف را در طبقه وسط فر قرار می دهیم و به مدت 50 دقیقه می گذاریم تا بپزد.

مرحله پانزدهم

حالا بعد از این مدت گریل را روشن می کنیم سپس ظرف را در طبقه اول فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم پنیر پیتزا قهوه ای و رنگ شود. در آخر سیب زمینی گراتن را از فر خارج کرده و با سس دلخواه میل کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا