آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه کیک یک تخم مرغی در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه کیک تخم مرغ

تارت یک تخم مرغ یکی از انواع کیک های بین المللی ساده است که با طعم های مختلف درست می شود، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کیک تخم مرغ بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای کیک تخم مرغ
تخم مرغ 1 قطعه
قند ⅔ لیوان
شیر نر 1 لیوان
روغن مایع ⅓ شیشه
ارد 1 و نیم لیوان
وانیل ¼ قاشق چایخوری
پودر خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری
پوست لیموی تازه 1 قاشق غذاخوری
آبلیموی تازه ½ لیمو ترش

طرز تهیه کیک تخم مرغ

مرحله اول

برای تهیه کیک تخم مرغی ساده، در ابتدای کار تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل در ظرف مناسبی بریزید و با همزن برقی به مدت 10 دقیقه هم بزنید تا مخلوط تخم مرغ سبک و کشدار شود.

مرحله دوم

حالا لیمو را شسته سپس پوست آن را با میخک های ریز رنده شده رنده می کنیم. سپس پوست لیموترش را به همراه آب لیموی تازه به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و با همزن برقی هم می زنیم تا یکدست شود.

سطح سوم

در این مرحله شیر گرم را به همراه روغن مایع به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و با همزن برقی به مدت 1 دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ یکدست و یکدست شود. سپس آرد و بکینگ پودر را در صافی بریزید.

مرحله چهارم

حالا مخلوط آرد را 3 بار الک می کنیم و در 3 مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم سپس با کفگیر به صورت دایره ای هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. بعد، یک قالب خالی را انتخاب می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله شعله پخش کن را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس قابلمه را روی شعله پخش کننده قرار می دهیم. در مرحله بعد یک حلقه روی قابلمه می گذاریم و درب قابلمه را با درب می پوشانیم سپس روی قابلمه می گذاریم.

مرحله ششم

حالا اجازه دهید قابلمه کاملا داغ شود. بعد داخل قالب مورد نظر رو با کره سرد چرب میکنیم و آرد پاشی میکنیم و قالب رو برمیگردونیم تا آرد اضافی از داخل قالب گرفته بشه. سپس مایه کیک را داخل قالب بریزید.

مرحله هفتم

در این مرحله قالب کیک را چند بار محکم روی سطح کار می زنیم تا هوای اضافی و حباب های بین مایه کیک از بین برود. در مرحله بعد قالب را داخل قابلمه روی لبه قرار می دهیم سپس دوباره درب قابلمه را می بندیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه دهید کیک به مدت 45 دقیقه در قابلمه بماند تا پخته شود. اگر می خواهید کیک را در فر درست کنید، دمای فر را روی 175 درجه سانتیگراد تنظیم کنید و سپس اجازه دهید فر کاملا گرم شود.

مرحله نهم

در این مرحله قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم سپس کیک را به مدت 40 دقیقه در فر می گذاریم تا کاملا بپزد. سپس بعد از این مدت کیک را با سیخ چوبی یا خلال دندان تست می کنیم.

مرحله دهم

برای این کار، یک خلال دندان یا سیخ چوبی را در مرکز کیک فرو کنید، سپس اگر خمیر کیک نچسبید، کیک کاملا پخته شده است. بعد قالب رو از قابلمه در میاریم و میذاریم کاملا خنک بشه.

مرحله یازدهم

در آخر کیک را از قالب خارج می کنیم سپس به اندازه و شکل دلخواه برش می دهیم. سپس برش های کیک را در بشقاب مورد نظر قرار می دهیم و با چای زعفران تازه دم کرده سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا