آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه کیک هویج آمریکایی در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه کیک هویج آمریکایی

کیک هویج یکی از کیک های خانگی خوشمزه ای است که در کافه ها در کنار نوشیدنی های گرم سرو می شود. این کیک خوشمزه تقریباً با همان دستور پخت تهیه می شود، اما در برخی دستورات مواد دیگری به خمیر کیک اضافه می شود. مثلا می توانیم از مغزهای خوشمزه مانند گردو، پسته و … استفاده کنیم. تا کیک هویج ما جشن بیشتری بگیرد و طعم بهتری را تجربه کنیم. دیدن آموزش شیرینی پزی کامل و گام به گام. طرز تهیه کیک هویج آمریکایی بعدی با بالاخره سایت با بودن

مواد لازم کیک هویج آمریکایی
آرد قنادی 195 گرم
هویج 375 گرم
نشاسته سیب زمینی 45 گرم
شکر دانه ریز 195 گرم
روغن مایع 120 گرم
تخم مرغ 3 تکه
مهره 2 قاشق غذاخوری
پودر خمیرمایه 2 قاشق چایخوری
نمک 1 پنی

طرز تهیه کیک هویج آمریکایی

مرحله اول

آماده کردن کیک هویج آمریکایی ابتدا هویج را پوست گرفته و بعد از شستن به قطعات کوچک خرد می کنیم سپس همراه با روغن مایع داخل مخلوط کن یا مخلوط کن می ریزیم. می توانیم کمی پوست پرتقال رنده شده نیز اضافه کنیم تا عطر کیک بهتر شود.

مرحله دوم

حالا هویج و روغن را به مدت 5 دقیقه با هم مخلوط می کنیم تا مایعی یکدست و خوش رنگ به دست بیاید. سپس تخم مرغ ها را به مخلوط کن اضافه کنید و چند دقیقه با مواد دیگر مخلوط کنید تا خوب مخلوط شوند.

سطح سوم

در این مرحله آرد را با بکینگ پودر مخلوط کرده و پس از الک کردن در ظرف بزرگی می ریزیم. سپس شکر، نشاسته سیب زمینی و نمک را به کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله چهارم

حالا مواد خشک را کم کم به همزن اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود. چون هم زدن زیاد باعث از بین رفتن خواص بیکینگ پودر می شود، باید مراقب باشیم که مواد را زیاد مخلوط نکنیم.

مرحله پنجم

حالا فر را با دمای 175 درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا داغ شود سپس قالب مناسب به قطر 22 سانتی متر را با روغن چرب می کنیم تا بیسکویت ها جدا شوند. اگر روغن برای جدا کردن کیک نداریم داخل قالب کاغذ روغنی می گذاریم.

مرحله ششم

در این مرحله مایه کیک را داخل قالب می ریزیم و چند بار روی سطح کار محکم می زنیم تا حباب های روی مایه کیک گرفته شود. می توانیم گردوها را در وسط خمیر کیک قرار دهیم یا روی خمیر کیک قرار دهیم.

مرحله هفتم

اگر بخواهیم آجیل ها را روی کیک قرار دهیم تا بعد از پخت در بافت کیک فرو نرود، باید آنها را کاملا با آرد بپوشانیم تا روی سطح کیک بمانند و داخل کیک نشوند. کیک.

مرحله هشتم

در مرحله بعد قالب کیک را در طبقه وسط فر کاملا گرم شده به مدت 35 تا 45 دقیقه قرار می دهیم تا کیک آماده شود. پس از اتمام پخت کیک، آن را از فر خارج کرده و صبر کنید تا خنک شود.

مرحله نهم

سپس قالب را روی یک بشقاب بزرگ برمی گردانیم تا کیک کاملا داخل بشقاب باشد سپس روی کیک را تزئین می کنیم. برای تزیین کیک می توانیم از پودر قند، شکلات آب شده و … استفاده کنیم. مطابق سلیقه ما


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا