آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه کیک مرمری در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه کیک مرمری

کیک مرمر یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با دستور پخت های مختلف تهیه می شود برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک مرمر با ما همراه باشید روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای کیک مرمر
تخم مرغ 3 تکه
ارد 2 لیوان
روغن مایع ⅔ لیوان
شیر نر ½ فنجان
قند 1 لیوان
وانیل ¼ قاشق چایخوری
پودر خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری
قدرت کاکائو 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک مرمری

مرحله اول

برای تهیه کیک مرمری ابتدا فر را روی 175 درجه سانتیگراد تنظیم میکنیم سپس میگذاریم فر کاملا گرم شود. سپس آرد را به همراه بکینگ پودر داخل الک ریخته و 3 بار الک می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل در ظرف مناسبی می ریزیم سپس با همزن برقی به مدت 5 تا 7 دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کرمی و کشدار شود سپس روغن مایع را اضافه می کنیم.

سطح سوم

حالا مخلوط تخم مرغ را با همزن برقی به مدت ۱ دقیقه هم بزنید تا یکدست شود سپس شیر را اضافه کنید و دوباره با همزن برقی هم بزنید تا یکدست شود. سپس مخلوط آرد را در 3 مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله خمیر کیک را با لیسک با حرکات دایره ای به یک طرف هم می زنیم تا بافت آن یکدست شود. در مرحله بعد خمیر کیک را با سرعت کم همزن برقی حدود 20 ثانیه هم میزنیم تا گلوله های آرد داخل خمیر کیک باز شوند.

مرحله پنجم

حالا خمیر کیک را به 2 قسمت مساوی تقسیم می کنیم سپس به یک قسمت از خمیر کیک پودر کاکائو اضافه می کنیم و دوباره با کاردک با حرکات دایره ای به یک طرف مخلوط می کنیم تا پودر کاکائو در خمیر کیک پخش شود.

مرحله ششم

در این مرحله 2 قاشق غذاخوری آرد را به قسمت دیگر خمیر کیک اضافه می کنیم و هم می زنیم تا بافت خمیر کیک یکدست شود. بعد قالب مناسبی انتخاب می کنیم و داخلش را با کره سرد چرب می کنیم و آرد می پاشیم.

مرحله هفتم

حالا قالب را برمیگردانیم تا آرد اضافی از قالب خارج شود. بعد کمی خمیر کیک ساده را داخل قالب میریزیم سپس به همان مقدار خمیر کاکائویی را روی آن میریزیم و به همین ترتیب ادامه میدهیم تا خمیر کیک تمام شود.

مرحله هشتم

در این مرحله به کمک سیخ چوبی مواد کیک را با هم ترکیب می کنیم سپس قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم کیک به مدت 45 دقیقه در فر بماند تا کاملا بپزد. بعد از این مدت کیک را امتحان می کنیم.

مرحله نهم

برای این کار یک سیخ چوبی یا خلال دندان را در مرکز کیک فرو کنید و سپس آن را بردارید. اگر خمیر کیک نچسبد، کیک کاملا پخته شده است. بعد قالب کیک را از فر خارج می کنیم و می گذاریم کاملا خنک شود.

مرحله دهم

در آخر کیک مرمر را از قالب خارج می کنیم و به اندازه و شکل دلخواه برش می دهیم. سپس برش های کیک مرمر را در بشقاب مورد نظر خود می چینیم و سپس آن را با چای زعفرانی تازه دم کرده سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا