آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه کیک شیرازی در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه کیک شیرازی

کیک شیرازی یکی از انواع کیک های سنتی و خوشمزه شهر شیراز است که معمولا برای پذیرایی از آن استفاده می شود، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کیک شیرازی بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای کیک شیرازی
تخم مرغ 2 عدد
قند ½ فنجان
روغن مایع ⅓ شیشه
ارد 2 لیوان
رنگ صورتی ⅓ شیشه
ماست 1 قاشق غذاخوری
پودر خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری
وانیل ½ قاشق چای خوری
پودر هل ½ قاشق چای خوری
نمک میوه ½ قاشق چای خوری
شربت نوار 2 قاشق غذاخوری
مواد لازم برای شربت.
قند 1 لیوان
اب ½ فنجان
آبلیموی تازه 1 قاشق غذاخوری
زعفران فرآوری شده 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک شیرازی

مرحله اول

برای تهیه کیک شیرازی خانگی ابتدا شربت را آماده می کنیم. برای این کار شکر و آب را در قابلمه مناسبی ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس می گذاریم شکر کاملا در آب حل شود.

مرحله دوم

حالا به محض جوش آمدن شربت، آبلیموی تازه و زعفران دم کرده را اضافه کرده و مخلوط کنید، سپس اجازه دهید شربت بجوشد تا به غلظت دلخواه برسد و سپس کاملا خنک شود.

سطح سوم

در این مرحله تخم مرغ را به همراه وانیل، شکر و پودر هل در ظرف مناسبی بریزید و با همزن برقی به مدت 5 دقیقه هم بزنید تا مخلوط تخم مرغ سفید و کشدار شود. بعد ماست، گلاب و شربت بار را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مخلوط تخم مرغ را هم بزنید تا یکدست شود. سپس آرد را به همراه بیکینگ پودر و نمک میوه در الک بریزید و 3 بار الک کنید و به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی مخلوط کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله روغن مایع را به خمیر کیک اضافه می کنیم سپس دوباره هم می زنیم تا بافت کیک یکدست شود. بعد فر را روی 180 درجه سانتیگراد تنظیم میکنیم سپس میگذاریم فر کاملا گرم شود.

مرحله ششم

حالا داخل قالب مافین یک کپسول کاغذی میریزیم سپس دو سوم قالب را با خمیر کیک پر میکنیم و با چاقو روی آن خط میکشیم. در مرحله بعد قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم سپس کیک ها را به مدت 40 تا 50 دقیقه می گذاریم تا بپزند.

مرحله هفتم

در این مرحله بعد از این مدت گریل را روشن می کنیم و اجازه می دهیم کیک ها ۳ تا ۴ دقیقه برشته شوند تا طلایی و زیبا شوند. در مرحله بعد قالب را از فر خارج می کنیم سپس کپسول های کاغذی را از کیک خارج می کنیم.

مرحله هشتم

در آخر شربت استیک را روی کیک های داغ می ریزیم و با پودر پسته تزیین می کنیم و اجازه می دهیم کیک ها خنک شوند و شربت دم بکشد. در پایان کیک های شیرازی را در بشقاب مورد نظر می گذاریم و با چای تازه دم می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا