آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه کیک دارچینی در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه کیک دارچینی

کیک دارچینی یکی از کیک های خوشمزه ایرانی است که معمولا برای شام یا میان وعده درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل مرحله به مرحله. طرز تهیه کیک دارچینی بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد تشکیل دهنده کیک دارچینی
ارد 2 فنجان
تخم مرغ 3 تکه
قند 1 فنجان
پودر دارچین کافی
ماست ½ فنجان
روغن مایع ½ فنجان
پودر خمیرمایه 1 قاشق مرباخوری

طرز تهیه کیک دارچینی

مرحله اول

آماده کردن کیک دارچینی خوشمزه در ابتدای کار کاسه مناسبی را انتخاب می کنیم سپس تخم مرغ و شکر را داخل کاسه می ریزیم و با سرعت بالای همزن برقی به مدت 15 دقیقه هم می زنیم تا مواد خامه ای و غلیظ شوند.

مرحله دوم

حالا روغن مایع را به همراه ماست و دارچین به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و دوباره 1 دقیقه هم می زنیم تا مواد خوب با هم ترکیب و یکدست شوند. سپس آرد و بکینگ پودر را در ظرف مناسبی ریخته و مخلوط کنید.

سطح سوم

در این مرحله مخلوط آرد را دوبار الک می کنیم و دوباره داخل صافی می ریزیم و این بار روی مخلوط تخم مرغ الک می کنیم. در مرحله بعد با لیسک به صورت دایره ای و چرخشی مواد را با هم مخلوط می کنیم تا مواد یکدست و یکدست شوند.

مرحله چهارم

حالا فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن می کنیم و می گذاریم کاملا گرم شود. بعد یک قالب مناسب انتخاب می کنیم و با کمی روغن چرب می کنیم و مایه کیک را داخل قالب می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مایه کیک را داخل قالب بریزید و سپس قالب را چند بار روی سطح کار محکم بکوبید تا حباب های آن از بین برود. بعد قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم و به مدت 45 دقیقه در فر استراحت می دهیم.

مرحله ششم

حالا بعد از این مدت برای تست کیک یک سیخ چوبی یا خلال دندان داخل کیک می کنیم و بیرون می آوریم. اگر چیزی به سیخ چوبی یا خلال دندان نچسبید یعنی کیک کاملا پخته شده است.

مرحله هفتم

در آخر کیک را از فر خارج می کنیم سپس می گذاریم کاملا خنک شود. در مرحله بعد کیک را از قالب خارج کرده و در ظرف مورد نظر قرار می دهیم. روزیانو از این کیک خوشمزه با چای دارچین لذت ببرید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا