آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه کیک خرمالو در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه کیک خرمالو

کیک خرمالو یکی از کیک های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که معمولا برای پذیرایی شب یلدا درست می شود، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کیک خرمالو بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم کیک خرمالو
تخم مرغ 4 عدد
قند 1 لیوان
وانیل ½ قاشق چای خوری
روغن مایع 1 لیوان
شیر نر ¼ فنجان
پوره خرمالو 1 لیوان
ارد 2 لیوان و نیم
پودر خمیرمایه 2 قاشق چایخوری
دارچین 1 قاشق چایخوری
نمک نوک یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک خرمالو

مرحله اول

برای تهیه یک پای خرمالوی خوشمزه ابتدا خرمالوها را شسته و سپس پوست آن را به همراه کلاهک جدا می کنیم. سپس گوشت خرمالو را در مخلوط کن یا غذاساز بریزید و آنقدر هم بزنید تا خرمالو پوره شود.

مرحله دوم

حالا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم سپس تخم مرغ را با شکر و وانیل داخل کاسه می ریزیم و با دور تند همزن برقی به مدت 5 الی 10 دقیقه هم می زنیم تا بافت تخم مرغ شل شود سپس مواد خامه ای کش دار شوند.

سطح سوم

در این مرحله شیر را به همراه روغن مایع و پوره خرمالو به مخلوط تخم مرغ و شکر اضافه می کنیم، سپس دوباره با همزن برقی به مدت 1 دقیقه هم می زنیم تا مواد یکدست و یکدست شوند. حالا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد، بکینگ پودر، پودر دارچین و نمک را داخل کاسه بریزید و سپس مخلوط کنید. سپس مخلوط آرد را 2 بار الک می کنیم و دوباره در صافی می ریزیم و این بار روی مخلوط تخم مرغ و شکر الک می کنیم.

مرحله پنجم

حالا به کمک کاردک خمیر کیک را به صورت دایره ای هم می زنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند. توجه داشته باشید که خمیر کیک را بیش از حد مخلوط نکنید. بعد فر را با دمای 170 درجه سانتی گراد روشن می کنیم و می گذاریم گرم شود.

مرحله ششم

در این مرحله یک قالب مناسب انتخاب می کنیم سپس قالب را با کمی روغن چرب می کنیم و آرد را داخل قالب می ریزیم. در مرحله بعد قالب را چند بار محکم روی سطح کار می زنیم تا هوای اضافی بین مایه کیک گرفته شود و حباب های آن خارج شود.

مرحله هفتم

روزیانو قالب کیک را در طبقه وسط فر قرار می دهیم سپس به مدت 40 تا 50 دقیقه در فر می گذاریم تا بپزد. بعد از این مدت کیک را از فر خارج کرده و بگذارید خنک شود. در آخر به اندازه دلخواه برش بزنید و بخورید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا