آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه کیک باقلوا ساده در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه کیک باقلوای ساده

کیک باقلوا یکی از کیک های بین المللی خوشمزه است که معمولا با نوشیدنی های گرم سرو می شود، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کیک باقلوای ساده بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای یک کیک باقلوای ساده
آرد قنادی 1 فنجان
قند 1 فنجان
ماست شیرین 1 فنجان
روغن 1 فنجان
تخم مرغ 4 عدد
پودر هل ⅓ قاشق چایخوری
پودر خمیرمایه 2 قاشق چایخوری
پودر نارگیل (اختیاری) 2-3 قاشق غذاخوری
وانیل (اختیاری) نوک یک قاشق چای خوری
پودر پسته کافی
گل سرخ کافی
مواد تشکیل دهنده شربت
قند 1 فنجان
اب 1 فنجان
رنگ صورتی ¼ فنجان
زعفران کافی
پودر هل ¼ قاشق چای خوری

طرز تهیه کیک باقلوای ساده

مرحله اول

برای تهیه کیک باقلوای خوشمزه ابتدا یک کاسه مناسب و جادار انتخاب می کنیم سپس تخم مرغ را به ظرف اضافه می کنیم. بعد با همزن برقی پر سرعت خوب هم بزنید تا بافت تخم مرغ باز و یکدست شود.

مرحله دوم

حالا شکر و وانیل را به کاسه حاوی تخم مرغ ها اضافه کنید و دوباره با دور تند همزن به مدت 5 دقیقه هم بزنید تا مواد یکدست و کرم رنگ شود. سپس ماست، روغن مایع و پودر هل را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله با همزن برقی با سرعت کم به مدت 30 ثانیه هم میزنیم تا مواد با هم ترکیب شوند و با یک دست. سپس همزن برقی را خاموش می کنیم و پودر نارگیل را به همراه زعفران دم کرده به مخلوط تخم مرغ و ماست اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا با لیسک به آرامی مخلوط کنید تا مواد یکدست و یکدست شوند. بعد در ظرفی جداگانه مخلوط آرد شیرینی پزی و بیکینگ پودر را دوبار الک می کنیم و دوباره مخلوط آرد را در صافی می ریزیم و این بار روی خمیر کیک الک می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله به کمک کاردک خمیر کیک را کمی مخلوط می کنیم. بعد فر را روی 180 درجه سانتیگراد تنظیم میکنیم سپس میگذاریم فر کاملا گرم شود. بعد سینی فر را با کمی روغن چرب کنید.

مرحله ششم

حالا داخل سینی فر کاغذ نباتی می چینیم. سپس مایه کیک را روی سینی فر بریزید، سپس روی صفحه دوبار ضربه بزنید تا حباب های داخل کیک از بین برود. بعد سینی را در طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله هفتم

بعد از 45 تا 50 دقیقه خلال دندان یا سیخ چوبی را داخل کیک می کنیم تا کیک را تست کنیم. اگر چیزی به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبید یعنی کیک کاملا پخته شده است. بعد می توانید فر گریل را روشن کنید.

مرحله هشتم

در این مرحله اجازه می دهیم 1 دقیقه روی کیک قهوه ای شود. بعد کیک رو از فر در میاریم و میذاریم کاملا خنک بشه. در حالی که کیک در حال خنک شدن است، شربت کیک را آماده می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله یک قابلمه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس شکر و آب را داخل قابلمه می ریزیم سپس می گذاریم بجوشد و شکر حل شود. سپس پودر هل، گلاب و زعفران آماده را به تابه اضافه کنید.

مرحله دهم

حالا بعد از 3 تا 4 دقیقه شربت را از روی حرارت بردارید و سپس بگذارید کاملا خنک شود. در مرحله بعد کیک را به شکل مربع یا لوزی برش می دهیم سپس شربت خنک شده را روی کیک می ریزیم تا کاملا جذب کیک شود.

مرحله یازدهم

برای تهیه این کیک قابلمه ای ابتدا کف قابلمه را چرب کرده سپس کاغذ روغنی قرار دهید. بعد مایه کیک را داخل قابلمه می ریزیم و سپس در قابلمه را روی حرارت می بندیم.

مرحله دوازدهم

حالا شعله پخش کن را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس قابلمه را روی شعله پخش کن قرار می دهیم. سپس اجازه دهید کیک به مدت 40 دقیقه بپزد. توجه: در 30 دقیقه اول پخت، درب قابلمه را باز نکنید.

مرحله سیزدهم

در آخر برای تزیین کیک، قسمت های برش خورده را با پودر نارگیل بپاشید، سپس وسط هر تکه کیک پودر پسته بپاشید و یک غنچه گل رز قرار دهید. در پایان این کیک باقلوای خوشمزه را در بشقاب مورد نظر می گذاریم و با چای سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا