آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه کیک انجیر در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه کیک انجیر

کیک انجیر یکی از کیک های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با دستور پخت های مختلف درست می شود، آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کیک انجیر بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای کیک انجیر
آرد قنادی 1 و نیم فنجان
قند ¾ فنجان
تخم مرغ 2 عدد
ماست شیرین 2 قاشق غذاخوری
روغن مایع ½ فنجان
پودر خمیرمایه 1 و نیم قاشق چایخوری
پودر دارچین 1 قاشق چایخوری
وانیل نوک یک قاشق چای خوری
شکل 4 عدد
گردو (اختیاری) کافی

طرز تهیه کیک انجیر

مرحله اول

برای تهیه کیک انجیر مجلسی در ابتدای کار، تخم مرغ، وانیل و شکر را در ظرف مناسبی بریزید و با همزن برقی به مدت 5 تا 7 دقیقه مخلوط کنید تا مخلوط تخم مرغ کاملا سبک و کشدار شود.

مرحله دوم

حالا ماست را به همراه روغن مایع به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا یکدست شود. سپس آرد را به همراه پودر دارچین در ظرف مناسبی ریخته و مخلوط کنید.

سطح سوم

در این مرحله مخلوط آرد را داخل الک بریزید و 3 بار الک کنید. بعد مواد خشک را در 3 مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و با کاردک با حرکات دایره ای به یک طرف هم می زنیم تا بافت کیک یکدست شود.

مرحله چهارم

حالا فر را روی 170 درجه سانتیگراد قرار می دهیم سپس می گذاریم فر کاملا گرم شود. در مرحله بعد کف قالب روبانی را با کاغذ روغنی می پوشانیم سپس مایه کیک را داخل قالب روی کاغذ روغنی می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله قالب را چند بار روی سطح کار می زنیم تا هوای اضافی بین خمیر کیک گرفته شود. بعد انجیرها را می شوییم و ورقه می کنیم و روی خمیر کیک می گذاریم. بعد مغزها را نگینی خرد می کنیم.

مرحله ششم

حالا گردوها را روی مایه کیک بمالید. بعد قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم سپس کیک را به مدت 45 دقیقه می گذاریم تا بپزد. بعد از این مدت کیک را با خلال دندان یا سیخ چوبی تست می کنیم.

مرحله هفتم

برای این کار یک خلال دندان یا سیخ چوبی را در مرکز کیک فرو کنید و آن را بردارید. اگر خمیر کیک نچسبد کیک کاملا پخته است. در مرحله بعد قالب را از فر در می آوریم و سپس کیک را از قالب خارج می کنیم.

مرحله هشتم

در آخر اجازه دهید کیک کاملا خنک شود. در مرحله بعد کیک را به اندازه و شکل دلخواه برش می دهیم سپس برش های کیک را در بشقاب مورد نظر قرار داده و با چای تازه دم کرده سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا