آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه کیک انار ساده در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه کیک انار ساده

کیک انار یکی از انواع کیک های مخصوص فصل پاییز است که طعمی جذاب و بسیار لذیذ دارد. برای آموزش کامل گام به گام طرز تهیه تارت انار ساده به ادامه مطلب بروید. روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد ساده برای کیک انار
آرد قنادی 2 لیوان
تخم مرغ 4 عدد
وانیل نوک یک قاشق چای خوری
قند 1 لیوان
آب گرانادا 1 لیوان
روغن مایع 1 لیوان
پودر خمیرمایه 2 قاشق چایخوری
مواد لازم برای سس کیک
اب 1 لیوان
آب گرانادا 1 لیوان
نشاسته ذرت 3 قاشق غذاخوری
پودر قند یا شکر 1 لیوان

طرز تهیه کیک انار ساده

مرحله اول

برای تهیه کیک انار خوشمزه ابتدا یک کاسه مناسب و جادار انتخاب می کنیم سپس تخم مرغ و وانیل و شکر را داخل کاسه می ریزیم و با همزن برقی به مدت 5 دقیقه هم می زنیم تا مواد خامه ای و کشدار شوند.

مرحله دوم

حالا روغن مایع و آب انار را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، دوباره هم می زنیم تا مواد کاملا با هم ترکیب شوند. سپس مخلوط آرد و بیکینگ پودر را 2 بار در ظرفی جداگانه الک کرده و دوباره در صافی بریزید.

سطح سوم

حالا در ۲ مرحله مخلوط آرد را روی مخلوط تخم مرغ الک کنید. بعد با همزن برقی هم می زنیم تا مواد مخلوط شوند. بعد فر رو روی 180 درجه سانتیگراد قرار میدیم و میذاریم گرم بشه.

مرحله چهارم

در این مرحله یک قالب مناسب انتخاب می کنیم سپس داخل قالب را با کره چرب می کنیم و کمی آرد می پاشیم. سپس مایه کیک را داخل قالب بریزید و سپس چند بار روی سطح کار محکم بکوبید تا حباب های داخل کیک خارج شود.

مرحله پنجم

حالا قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم سپس به مدت 45 تا 50 دقیقه می گذاریم کیک کاملا بپزد. اگر فر نباشد، قابلمه مناسب و بزرگی را انتخاب می کنیم، سپس آن را زیر حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت پخش کن می گذاریم و می گذاریم قابلمه کاملا داغ شود. در مرحله بعد داخل قابلمه چند کاتر می گذاریم تا قالب به ته قابلمه نرسد سپس قالب را داخل قابلمه روی کاترها قرار می دهیم.

مرحله هفتم

حالا در قابلمه بخارپز را بپوشانید، سپس در قابلمه را بپوشانید و بگذارید کیک 1/30 دقیقه بپزد. بعد یک سیخ چوبی را داخل کیک فرو می کنیم تا کیک را تست کنیم. اگر چیزی به سیخ نچسبد یعنی کیک پخته شده است.

مرحله هشتم

در این مرحله وقتی کیک پخت، آن را در دمای محیط قرار می دهیم تا خنک شود. در حالی که کیک در حال خنک شدن است سس را آماده کنید. برای این کار یک قابلمه مناسب را روی حرارت ملایم قرار دهید سپس آب را به قابلمه اضافه کنید.

مرحله نهم

حالا پودر قند یا شکر را داخل آب بریزید سپس نشاسته ذرت را اضافه کنید و با همزن دستی خوب هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند. بعد آب انار را به مخلوط نشاسته ذرت اضافه می کنیم و دوباره مخلوط می کنیم.

مرحله دهم

روزیانو به هم زدن سس ادامه می دهیم تا به قوام فرنی برسد. در مرحله بعد کیک را به ظرف مورد نظر تبدیل می کنیم سپس سس را روی کیک می ریزیم. می توانید روی کیک را با دانه های انار تزئین کرده و با چای زعفران میل کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا